Tilleggsavtale for Smart
Tillegg til den generelle brukeravtalen for Conta-tjenestene. Vilkårene trår i kraft når Bruker aktiverer abonnementet Smart fra brukerkontoen sin i Tjenesten. En oversikt over hva som er inkludert Conta sine abonnement finnes til enhver tid på Conta sine hjemmesider.
Tilbyder lagrer alle data knyttet til Virksomheten i minimum 10 år etter at de ble lagt til i systemet. Virksomheter som har sagt opp Tjenesten vil ikke få tilgang til disse dataene i kontoen etter at abonnementsperioden er løpt ut. Virksomheten vil få gjenopprettet tilgangen sin til dataene hvis Tjenesten blir aktivert igjen.
Om Regnskap (inkludert i Smart)
Regnskap er en nettbasert programvaretjeneste for norske foretak som er inkludert som en del av Smart-abonnementet. Tjenesten gjør det mulig for Bruker å bokføre regnskapsbilag og hente ut lovpålagte regnskapsrapporter. Bruker er selv ansvarlig for at bilag og transaksjoner blir registrert riktig iht. Bokføringsloven.
Vilkår for andre inkluderte tillegg i Smart
For å kunne bruke KID-nummer, en funksjon som er inkludert i Smart, må Virksomheten ha en bankkonto som støtter KID/OCR/eGiro. Årsgebyr og transaksjonsgebyr fra banken er ikke inkludert i prisen for Smart. Behandlingstid hos banken og hos Nets for opprettelse av KID-avtale inngår i abonnementsperioden i Tjenesten.
Smart tilbyr ubegrenset opplasting av filer, noe som kun gjelder for relevante filer knyttet til regnskap, faktura, dokumentasjon av kundeforhold (tilbud, kontrakter o.l.) og annen dokumentasjon av planlagte eller utførte salg/tjenester.
Abonnementet på Smart gjelder bare for den Virksomheten Bruker er innlogget på i det oppgraderingen og betalingen skjer. Abonnement kan ikke flyttes mellom to Virksomheter, bortsett fra ved fusjon eller omdanning, eller hvis Virksomheten er blitt lagt ned og det er startet en ny med samme eierfordeling som den forrige. Dokumentasjon må legges fram for Tilbyder.
Oppsigelse/fornyelse
Smart faktureres på forhånd på årlig basis, og må sies opp før abonnementsperiodens utløp. Dette gjøres av Bruker selv i abonnementsinnstillingene inne i Tjenesten, eller ved å melde fra på [email protected] til Tilbyder. Hvis ingen oppsigelse er mottatt innen fristen, fornyes og forhåndsfaktureres Tjenesten for nye 12 måneder.