Utviklingslogg
2020
21.desember 2020
- Nytt design på verktøytips
- Oppdatert design på dialogbokser
- Endret på hvordan du velger utenlandsk adresse
- Oppdatert lenker til andre Conta-tjenester
- Oppdatert hvordan eFaktura sendes
- Det er nå mulig å sende korrigeringsmelding for MVA til Altinn
- Forbedringer til hvordan du velger regnskapskonto
- Tilbud sendt fra Salg er nå inkludert i historikkvisning
- Diverse bugfikser
6. november 2020
- Ny integrasjon med Altinn! Lever MVA-meldingen direkte
- Velg mellom nye abonnementer: Intro, Standard og Smart
- Forfallsdato i kundereskontro
- Mulig å bruke konto 2704 i alle transaksjoner
- Endringer i frekvensen av enkelte popups
- Chat fungerer i Safari
- En hel mengde bugfikser som gjør livet enklere!
25.september 2020
- Åpnet for å bruke konto 2380 – Kassakreditt
- Ny funksjon for periodisering når du registrerer inntekter og kostnader
- Tilbudsdialogvindu for Superraskt oppgjør
- Forbedret hvordan det ser ut når du TAB-er deg gjennom knapper og lenker
- Mulig å slette transaksjoner fra Bankavstemmingssiden
- Fikset en bug der det ikke var mulig å trykke på kanten av en knapp
- Contando heter nå Skuls
- Fikset en bug der EHF-mottak kunne feile
- Fikset hvordan MVA til gode vises på MVA-meldingen
- Fikset en bug der man ikke kunne lagre en kladd uten å ha valg kostnadskonto
- Fikset en bug der det ikke var mulig å lage ny bankkonto
- Forbedret visning i Safari 13.1
- Fikset SAF-T eksportbug
- Fikset automatisk oppsøking av kunder når du redigerer en kunde
- Fikset oversettingsbug der tekst ikke ble vist
- Diverse andre bugfikser
28. august 2020
- Visuelle forbedringer
- Generelle forbedringer til brukeropplevelsen
- Bugfikser
- Forhåndsvisning av opplastede bilag i bilagsjournalen
- Mer hjelpsomme feilmeldinger
- Sidenummer på listevisninger
- Forbedret prosess for å registrere ny virksomhet
- Nye artige meldinger dukker opp når du laster en side
- Forbedringer til eFaktura
- Forbedringer til purringer
- Purregebyr og renter blir kreditert samme dato som kreditnota
- Forbedrede rapporter
- Forbedret prosess når du oppretter nye varer
- Nå kan du se mottakerne av repeterte fakturaer som sendes fra systemet
- Lagt til melding som anmoder om å ha egen bankkonto til virksomheten
- Du kan nå slette bilag som er opprettet fra bankavstemmingen
- Skjuler kontoer som ikke er i bruk i en gitt periode fra balanserapporten
- Forbedret visning av mottatte EHF-er
- Generelle tekstforbedringer
- Nytt design på rapporter i Salg
7. juli 2020
- Det er nå mulig å sende eFaktura til privatkunder
- Regnskapskontoene har fått nye og forbedrede navn og beskrivelser, og søkeord og søkefunksjon er forbedret
- Kvitteringsappen har blitt enda smartere og beskjærer bildene enda mer presist
- Det er nå mulig å registrere at du har betalt tilbake kunden for en kreditnota i fakturaprogrammet
- Kunstig intelligens kan nå lese PDF-filer med flere sider
- Det er nå mulig for deg med ENK å velge konto 2060 på «Registrer inntekt», hvis du har fått betalt fra en privat konto
- Bugfikser
- Nye hyggelige meldinger i programvaren
29.mai 2020
- Fjernet «ny virksomhet»-menyvalg fra nedtrekksmenyen i topp
- Ny purremetode: Purring og inkassovarsel kan nå sendes med e-post
- Å sende purring er nå delt opp i to sider
- Fikset bug der en kunne gjøre bankavstemming i lukkede perioder
- Når du legger til bankkonto så legges også regnskapskonto 1920 til 1949 til i kontoplanen
- Diverse tekstforbedringer
- Forbedret datovelger
- Fikset bug som gjorde at inngående balanse krasjet i noen tilfeller
- Mer klargjørende tekst på enkelte e-poster sendt fra systemet
24.april 2020 – Forbedringer og bugfikser
- Mulig å koble varer til spesifikke regnskapskontoer
- Mulig å skjule kunder og varer fra lister
- Oppdatert fakturasalgside
- Ny lav MVA-sats pga regjeringens coronaviruspakke: 6 prosent
- Flere regnskapskontoer lagt til
- Søk etter regnskapskontoer blir lagret til neste gang
- Kredittsjekk avviklet som tjeneste
- Bugfikser
- Forbedringer i tekst og brukergrensesnitt
27.mars 2020 – Nye funksjoner, forbedringer og bugfikser
- Enkeltpersonforetak kan nå hente ut tall til Næringsoppgave 1
- Conta kommer nå med forslag til regnskapskonto i bokføringsveivisere
- Eksport fra regnskapet tillater nå 500 transaksjoner mot før 100
- Forbedrede e-postvarslinger fra systemet
- Forbedringer til brukergrensesnitt: Fakturasalg med Easybank
- Generelle forbedringer til brukergrensesnitt og tekst
- Forbedringer til inngående balanse-veiviser
- Andre feilopprettinger og bugfikser
6. mars 2020 – Bugfikser, forbedringer og oppdateringer
- Ny funksjon: Fakturasalg via Easybank
- Ny kortbetalingsløsning for betalingstjenester
- Forbedrede e-postvarslinger fra systemet
- Oppdaterte priser
- Forbedret håndtering av inngående balanse i saldobalansen
- Fakturajournal er nå egen rapport i Regnskap
- Tekstforbedringer
- Bugfikser
24. februar 2020 – Ny versjon av Conta sin mobilapp (iOS/Android)
- Appen foreslår nå beskjæring av bilder automatisk
- Appen kan nå gi varsler om viktige datoer (kommer snart)
- Firmaer du har tilgang til er nå sortert alfabetisk
- Fikset bug som gjorde at enkelte ikke fikk logget inn
24.januar 2020 – Forbedringer, bugfikser
- Nytt e-postdesign
- Forbedret info for nye brukere
- Bilagsveivisere har mer forklarende tekst
- Du kan nå få påminnelser om viktige datoer
- Generelle bugfikser
2019
12.desember 2019 – Nye funksjoner, forbedringer, bugfikser
- Virksomheter kan nå motta EHF-er
- Bedre visning av historikk på bilagsjournal-PDF
- SAF-T eksport av regnskapsdata jobber nå i bakgrunnen og sender deg beskjed på e-post når den er ferdig
- Støtte for inngående balanse utvidet til enda flere virksomheter
- Forbedringer i brukergrensesnitt for inngående balanse
- Smart gjenkjenning av skannede bilag kan nå automatisk rotere bilder riktig vei
- Bugfikser
- Tekstforbedringer
01.november 2019 – Nye funksjoner, forbedringer og bugfikser
- Brukergrensesnittforbedringer
- Forbedret oversikt over abonnementer
- Forbedret velkomstmelding til nye brukere (velkommen!)
- Du kan nå eksportere regnskapsdata i SAF-T formatet
- Forbedret kunstig intelligens-gjenkjenning av bilag
- Varsel på e-post når 3 dager gjenstår av prøveperiode på Regnskap
- Bedre informasjon når du lager egne regnskapskontoer
- Inngående balanse-funksjonen er mer informativ og brukervennlig
- Forbedret visning av saldobalanse
- Fakturanummer vises nå i aldersfordelt leverandørreskontro
- Fikset bug med knapper
- Fikset bug ved sending av EHF
20.september 2019 – Nye funksjoner og forbedringer
- Ny funksjon for regnskapsføring: Inngående balanse
- Bedre navn på CSV-eksportfiler
- Bedre oversikt over abonnementene dine
- Forbedrede eposter fra systemer
- Tydeligere meldinger og feilmeldinger i tjenestene
- Forbedret oversikt over rapporter i regnskapet
- Melding om tjenester som kommer snart
- Salg og Kredittsjekk har flere snarveiknapper på førstesiden
- Mulig å slette vedlegg på alle transaksjoner i regnskapet
- Slettede transaksjoner vises ikke i utgangspunktet fra hovedboken
23.august 2019 – Forbedringer, bugfikser og nye funksjoner
- KID-avtale sendes nå direkte og elektronisk til banken
- Priser kan nå justeres prosentvis på alle varer samtidig
- Kan nå avslutte fakturaer som ble sendt til Contando med tap
- Kan nå slette/tilbakeføre alle typer transaksjoner i regnskapet
- Forbedret CSV-eksport
- Forbedret utforming av fakturaer og andre PDFer
- Brutte lenker fikset
- Forbedret Conta Pluss-side
- Lettere å filtrere fakturalisten
- Kreditering av en faktura med innbetalinger gjør at innbetalingen fremdeles er der, men er frakoblet fakturaen
- Forbedrede listevisninger
- Forbedrede feilmeldinger
- Forbedrede rapporter
- Bugfikser
7.juni 2019 – Bugfikser og forbedringer
- Ny logo i alle tjenestene
- Bedre prisinformasjon
- Visuelle forbedringer på tekstfelter
- Forbedret repetisjon av fakturaer
- Rapporter laster raskere
- Kan trykke «rediger» på transaksjoner og åpne i ny nettleserfane
- Forbedret bankavstemming
- Kan nå slette transaksjoner, med den konsekvensen at de vises som «slettet» i bilagsjournalen.
- Forbedret velkomstveiviser
- Bugfikser
3.mai 2019 – Forbedringer, ny funksjonalitet og bugfikser
- Kroner og øre skrives nå i samme felt, ikke eget felt for øre
- Organisasjonsnummer inkludert i CSV-rapporter av kunder og leverandører
- Kan nå bruke mellomromtasten til å åpne kalender
- Forbedrede kalendere
- Conta-kreditt fylles nå på automatisk ved behov for brukere som har valgt automatisk oppfølging av ubetalte fakturaer
- Bilagstype vises på hvert bilag i bilagsjournalen
- Bankavstemming slettes når bilagene slettes
- Forbedret brukeropplevelse når du lagrer transaksjoner i bankavstemming
- Kan nå koble et bilag til en spesifikk faktura
- Diverse bugfikser
22.mars 2019 – Nye funksjoner og bugfikser
- Ny funksjon: Bankavstemming
- Tekst – og grensesnittforbedringer
- Fikset feilmelding ved opplasting av store filer
- Mulig å velge dato når faktura avsluttes med tap
- Forbedret integrasjon mellom Conta Faktura og Conta Regnskap
- Kan nå koble en transaksjonsline til en spesifikk faktura
- Forbedret mulighet for å bruke tilbake-knappen i nettleseren under «Rapporter»
- Diverse bugfikser
22.feb 2019 – Nye funksjoner og forbedringer
- Mulig å dra og slippe filer inn i innboksen for bilag
- Mulig å slette flere opplastede bilag samtidig
- Forbedret avrunding i rapporter
- Lagt til kolonnesummer i aldersfordelt leverandørreskontro
- Lagt til kolonnesummer i aldersfordelt kundereskontro
- Ytelsesforbedringer og bugfikser
25.jan 2019 – Forbedringer og bugfikser
- Generelle forbedringer i Conta Regnskap
- Forbedret datovelger
- Økt kompatibilitet med flere nettlesere
- Bugfikser
2018
6.des 2018 – Nye funksjoner og forbedringer
- Tydeligere hvor man skal klikke for å bytte mellom tjenestene
- Lister er raskere
- Kan legge til logo fra innstillinger
- Ny veiviser for nye brukere av Conta Regnskap
- Alle momsrapporter er på én side
- Bugfikser og tekstforbedringer
- Brukergrensesnittforbedringer
16. sept 2018 – Forbedrede tekster
- Fikset en varslingsboks
- Tekstforbedringer
23. aug 2018 – Forbedringer og fikser
- Bedre kobling til inkasso med Contando fra Conta Faktura
- Bugfikser
11. juli 2018 – Forbedringer og fikser
- Mulig å laste ned MVA-rapporter som PDF
- Fikset feil språk i enkelte automatiserte Conta Salg e-poster
29. mai 2018 – Forbedringer og nye funksjoner
- Mulig å sende tilbud som mottaker kan godta direkte i nettleseren (Conta Salg)
- E-postrapporter i faktura- og salgshistorikken
- Tekstforbedringer
- Enklere å bestille MVA-registrering
- Ytelsesforbedringer
- Navigasjonsforbedringer i brukergrensesnittet, forbedret «tabbing»
18. april 2018 – Forbedringer og bugfikser
- Repeterende fakturaer henter nå oppdaterte varepriser og MVA hver gang en ny faktura lages, hvis du har endret disse
- Ytelsesforbedringer
- Språk- og tekstforbedringer
2. mars 2018 – Forbedringer og bugfikser
- Forbedret nedtrekksmenyen øverst til venstre der du velger mellom Conta-tjenestene
- Forbedret hvordan fonter ser ut i alle nettlesere
- Mulighet for lengre beskjed til kunden når du lager et tilbud eller en ordre
17.februar 2018 – Forbedringer
- Hurtighetsforberinger i grensesnittet
6. februar 2018 – Forbedringer
- Mulig med KID på flere bankkontoer knyttet til samme firma
- Noen mindre forbedringer ved import/eksport
6. januar 2018 – Forbedringer og oppdateringer
- Forbedret import av varer i systemet
- KID blir automatisk aktivert når KID-avtale er klar
- Visuelle forbedringer i grensesnittet
6. desember 2017 – Ny tjeneste og oppdateringer
- Ny tjeneste lansert: Conta Salg
- Oppdatert design på brukergrensesnittet i alle tjenestene
2017
23. november 2017 – Oppdateringer
- Kan sende fakturaer direkte til Contando for inkasso uten å først ha sendt purring
1. november 2017 – Oppdateringer
- Nytt design på inkassovarsler og andre inkassodokumenter
- Mulig å slette importerte kunder og varer
- Mulig å slette virksomheter permanent
20. oktober 2017 – Oppdateringer
- Mer oversiktlige undermenyer i innstillinger
- Oppdatert tekst i inkassovarseldokumenter
7. oktober 2017 – Oppdatering
- Brukere av Conta Faktura får tilbud om 30 dager med gratis Conta Pluss
24. september 2017 – Forbedringer
- Nye brukere av Conta Faktura får nå 30 dager gratis Conta Pluss
- Varsel om uleste meldinger i innboksen vises nå på startsiden
- Mulig med eksport av fakturadata til regnskapsprogrammet Mamut
- Ytelsesforbedringer
26. august 2017 – Forbedringer
- Ikke lenger nødvendig med telefonnummer ved registrering av KID
- Kan nå søke på fakturanummer i listen over saker i Conta Inkasso
- EHF er forhåndsvalgt som sendemåte når mottakeren er registrert i ELMA
- Mulig å sende ubetalte fakturaer direkte til inkassobyrået Contando
- Mulig å velge automatisk fornyelse av Conta Pluss
- Kan nå eksportere fakturadata til Uni Micro, PowerOffice Go og Tripletex
- Mulig å kopiere fakturaer (Krever Conta Pluss)
- Klikk på pilen ved logoen helt til topps for å bytte til eller aktivere andre Conta-tjenester
17. juli 2017 – Endring i inkassovarsler
- Alle inkassovarsler får nå overskriften «Inkassovarsel» og ikke et valg mellom «Purring/Inkassovarsel» og «Inkassovarsel»
12. juli 2017 – Forbedringer og bugfikser
- Forbedringer i sending av EHF
- Nå er det mulig å se status på sendte e-poster
- PDF-er til sending i posten inkluderer nå vedlegg
- Avdelings- og prosjektrapporter lar deg nå sortere på periode
- E-postforbedringer
- KID-betalinger som ikke har blitt behandlet har en direkte lenke til behandlingssiden fra listen over betalinger
- Fikset bug der kladder med vedlegg ikke kunne lagres og sendes som faktura.
- Fikset flere skrivefeil
24. juni 2017 – Forbedringer, endringer og bugfikser
- Grensesnittforbedringer
- Nå er det mulig å bestille regnskapstjenester inne i programmet
- Dokumenter som krever signatur kan ikke lenger signeres av Conta på brukerens vegne
- Avdelinger kan nå ha adresser
- Conta-kreditt-rapporten viser nå forrige år i tillegg til inneværende år
- EHF krever nå Conta-kreditt
- Fikset informasjonen i repetisjons-dialogvinduet
- Fikset forfallsdato for kunder som har egen forfallsdato
- E-poster med kreditnota har nå riktig fakturanummer
- Kan nå kreditere fakturaer med sum på 0 kroner
- Forbedret eksport av regnskapsdata til Visma Global-formatet
- Ytelsesforbedringer
- Diverse bugfikser
31. mai 2017 – Bugfikser
- Diverse bugfikser
30. mai 2017 – Forbedringer
- Hurtighetsforbedringer
- Grensesnittforbedringer
- Forbedringer for Internet Explorer/Edge i listevisninger
- Forbedret feilmelding i tilfeller hvor du ikke har lastet opp PDF ved gammel faktura
- Fikset diverse skrivefeil
25. mai 2017 – Forbedringer og bugfikser
- Mulig å søke med organisasjonsnummer når du legger til nye kunder
- Mobilforbedringer
- Kredittsjekklisten er mer detaljert
- Rapporter i Conta Faktura inkluderer nå en liste over innbetalinger
- De fleste lister har nå total sum under seg
- Hurtighetsforbedringer
- En rekke bugfikser
5. mai 2017 – Bugfikser
- Fikset manglende oversettelser og tekst med feil
- Andre bugfikser
25. april 2017 – Bugfikser
- Bedre håndtering av PDF-filer
- En rekke andre bugfikser
21. april 2017 – Forbedringer
- La til sum i listen over inkassosaker
- Diverse andre forbedringer
20. april 2017 – Forbedringer
- Fikset problem med for mange fakturalinjer per side
- En rekke bugs har blitt fikset
19. april 2017 – Forbedringer
- Nedlasting av CSV-filer gir nå enda bedre data
- Det har kommet felt for å velge dato på enda flere av listene
- Vår ref og Deres ref blir nå lagret når fakturaen blir lagret som kladd
- En rekke bugs har blitt fikset
29. mars 2017 – Forbedringer
- Det er nå mulig å eksportere fakturaer i Visma Global-format for Conta Pluss-brukere
- Alle kalendere har fått et felt med mulighet til å skrive inn datoer selv i stedet for å velge i kalenderen
- Nå kan brukere motta faktura ved kjøp av Conta-kreditt Det er selvfølgelig fortsatt mulig å betale med kort
- Hvis firmaet ditt overstiger 50 000 kroner i omsetning i løpet av 12 måneder vil du nå få tilbud om hjelp til MVA-registrering
23. mars 2017 – Forbedringer
- Hvis du er Pluss-kunde har du nå mulighet til å fjerne logoen helt fra e-poster som får ut med fakturaene
22. mars 2017 – Bugfikser
- Fikset et problem med fakturavedlegg som ikke fungerte
- Enkelte inkassosaker fikk ikke valg om å postlegge med Conta Dette problemet er nå fikset
10 mars 2017 – Forbedringer og bugfikser
- E-post som går ut med fakturaene har fått et betydelig mindre Conta-preg, og det er nå tydeligere hvilket firma fakturaen kommer fra
- I fakturainnstillinger kan du nå skrive inn en e-postadresse som automatisk får kopi av fakturaene som blir sendt ut
- Det er nå mulig å sette forfallsdato på hver enkelt faktura ved å klikke på datoen i fakturaen, og velge fra datovelgeren som kommer opp
- En rekke bugfikser
4. mars 2017 – Ny versjon er på luften
Natt til lørdag 4 mars tok utviklingsteamet vårt ned de gamle Conta-tjenestene og migrerte over alle dataene til de nye versjonene, inkludert millioner av fakturaer. Samtidig fikk Conta-tjenestene nye hjemmesider, og de nye hjelpesidene på hjelp.conta.no ble lansert. De neste dagene legger vi ut feilrettinger og forbedringer fortløpende.
2016
21. september 2016 – Ny versjon på vei
Hele det siste året har gått med til å utvikle en ny og bedre versjon av Conta Faktura og de andre Conta-tjenestene. All programkode er omskrevet. Både gratisversjonen og Pluss-versjonen inneholder ny funksjonalitet. Nyutvikling på det gamle systemet er stoppet. Lansering planlagt tidlig i 2017.
2015
3. februar 2015 – Feilretting
- Rettet feil i behandling av KID-innbetalinger
- Rettet bug i tap på fordring-funksjonen
- Rettet feil som gjorde at leveringsdato viste feil i noen tilfeller
1. januar 2015 – Purregebyr og forsinkelsesrentesats oppdatert iht statens satser (midnatt 3112)
2014
17. november 2014 – Endringer i KID-skjema etter at Nets ikke lenger godtar at andre enn banken sender inn
1. oktober 2014 – Feilretting
- Bruker ble tvunget til å skrive inn standardrabatt
- Deres ref i EHF blir ikke lenger ordrenummer
- Adresselinje 2 ble ikke lagret i kladd
29. august 2014 – Fast kunderabatt og fakturainfo i e-post (nyhetsartikkel)
- Oppgradert til EHF versjon 20
- Ymse forbedringer og feilrettinger
27. mars 2014 – Nye muligheter på kundekortet
- Velg periode og last ned samle-PDF med fakturaer for hver kunde
- Mulighet for å overstyre globale betalingsbetingelser på kundenivå
- Postnummerdatabase oppdatert iht Posten Norge
14. januar 2014 – Mulig å søke opp kunder ved hjelp av organisasjonsnummer
1. januar 2014 – Purregebyr oppdatert iht statens satser (midnatt 3112)
2013
5. desember 2013 – Organisasjonsnummer i eksport
- Eksport av fakturadata til Excel inneholder nå organisasjonsnummer
30. oktober 2013 – Bugfiks
- Rettet feil på innlesing av navn fra Cremul-filer (KID/OCR)
6. oktober 2013 – Lag varer rett i fakturaskjermbildet
- Mulig å legge inn ny vare i et rullegardinvindu som legger seg oppå ny faktura-skjermbildet
- Varer kan redigeres i fakturalinja, men beholder koblingen mot vareregisteret slik at statistikk blir korrekt
27. mars 2013 – Diverse
- Styrket systemet som sender ut e-poster
- Mer robust håndtering av passord og pålogging
- Bugfiks ifbm overføring av firma fra Faktura1
- Bugfiks ifbm script som henter PDF-er og laster opp på filserver
- Brukers firmanavn står nå som avsender av e-post med faktura
- Fikset bug i lister i IE8
21. mars 2013 – Import fra Faktura1.no aktivert (nyhet her)
20. februar 2013 – Mulig å slette OCR-innbetalinger uten å knytte mot kunde/faktura
2. februar 2013 – Nye lister, kalendere og søkeresultatlister Raskere søkefunksjon
2012
20. desember 2012 – Oppgradert til mangedoblet kapasitet på database- og webserver
14. desember 2012 – Mulig å lagre og slette betalingskort
- Lagre-knapp for kortdata etter betaling
- Kort huskes på firma på tvers av alle Conta-tjenester
- Betalingsvindu foreslår lagret (lagrede) kort
- Mulig å slette lagrede kort under Innstillinger – Conta-kreditt
- E-post varsler to dager før repeterende faktura blir opprettet
4. desember 2012 – Ny betalingsløsning implementert
1-2. november 2012 – Plusspakke og engelsk faktura
- Mer fleksibel og penere fakturalayout
- Mulig å bytte til engelsk språk på fakturaer og alle andre dokumenter
- Lansert Conta Faktura Pluss med KID og OCR samt annen ekstrafunksjonalitet
- Støtte for innbetalinger med avvik og overbetaling
- Bedre kommunikasjon med Conta Inkasso ifbm innbetalinger med avvik
- jQuery-basert kalender med nytt utseende
- Generering av innbetalingsbilag og periodevelger for nedlasting
- En rekke bugfikser
24. august 2012 – Mulig å sende gratis EHF-faktura
- Støtte for å sende fakturaer som xml-data i elektronisk handelsformat via DIFI-godkjent aksesspunkt
- Sjekk på orgnr mot enhetsregisteret i Brønnøysund
- Avrunding til to desimaler i hele systemet pga kommende innbetalinger med KID
25. juli 2012 – Påkrevd leveringsadresse
- Leveringsadresse og -dato kan ikke lenger slettes, pga krav ifbm EHF-faktura
- Egen sprettopp-boks for å redigere leveringsinformasjonen
20. juni 2012 – Kundeimport og diverse
- Lagt inn mulighet for kundeimport fra CSV-filer
- Forbedring av kode ifbm feilmeldinger og statusmeldinger
- Bugfiks: Problemer med reversering av gamle kreditnotaer
11. juni 2012 – Bug i repeterende faktura
- Linjesum tok ikke hensyn til rabatten ved utregning
12. mai 2012 – Økt antall varelinjer
- Linjeantallet er nå økt fra 10 til 93, dvs fire fakturaark
2. mai 2012 – Varsling til bruker dersom faktura-e-post fra systemet kommer i retur
31. mars 2012 – Sperre hindrer kreditering av samme faktura to ganger ved å gå tilbake i nettleseren
6. mars 2012 – Mulig å sende kreditnotaer på nytt fra fakturadetaljene
28. februar 2012 – Innstilling for standardfirma ved innlogging for de som har flere firmaer
14. februar 2012 – Flere filtervalg for fakturaliste (fakturaer-fanen)
3. februar 2012 – Privatpersoner kan nå lage inkassosaker fra Conta Faktura
30. januar 2012 – Bugfiks
- Fjernet mulighet for at midlertidige filer ble liggende på tjener i noen tilfeller
- Varenavn med apostrof ble ikke lastet inn i faktura
24. januar 2012 – Notater på kundekort i Conta Inkasso vises nå også på kunde i Conta Faktura
17. januar 2012 – Bedre sjekk på om e-postadressen er riktig ved registrering
6. januar 2012 – Bugfiks:
- Fikset problem med MVA-type i Internet Explorer
- Scriptet sjekker ikke lenger databasen for MVA-sats hvis dato er i dag (hjelper på hastigheten)
2011
23. desember 2011 – Ekstra data i listeeksporter
- Vareliste til Excel: Antall solgt, omsetning totalt og snittpris per vare
- Kundeliste til Excel: Adresse, e-post og telefonnummer
16. desember 2011 – Negative varelinjesummer, mm
- Mulig å legge inn varelinjer med negativt fortegn
- Fakturaer som får negativ sluttsum blir automatisk til kreditnota
- Nye rapporter: Nøkkeltall og varer, med eksport til regneark
- Flere kolonner med på eksport av fakturaliste: Forfallsdato, nettobeløp, MVA og restbeløp
- Restsummer på mindre enn kr 10 kan avskrives uten å lage purring først
- Fikset menyen på Endre firma
- Fjernet rabattprosent fra faktura hvis rabatten er null
14 desember 2011 – Småting
- Logo med julesnø publisert
- Manglet oppdatering av historikk når gammel kreditnota ble slettet (bugfiks)
- Gjort mulig å slette kontakter på kunder
1. desember 2011 – Endringer i fakturalayout + diverse
- Endring i layout i fakturahodet (også purring/kreditnota) gjør det mulig for Posten å sende retur direkte til avsender ved hjelp av konvolutter med to vinduer
- Mulig å legge inn varepris inkl mva på /nyVarephp (Ny vare) Pris inkl mva inn i vareliste
- Tab-knapp slår ut ny varelinje i faktura-redigereren
- Bedre plass til referanser på fakturaer, både redigerer og PDF
- Restbeløp på mindre enn ett øre blir satt til null (bugfiks)
- Fikset feil som gjorde at mvaDato i sjeldne tilfeller ble feil og førte til at feil mva-sum viste på giro
- Lagt til flere og bedre infotekster/ikon, bla th for leveringsadresse og ved repetisjon av fakturaer
26. oktober 2011 – Diverse forbedringer
- MVA settes automatisk til “unntatt” i varelinjer når kunden har adresse i utlandet (Det er fremdeles MVA på salg til utlandet hvis varen/tjenesten leveres i Norge, men vi innfører dette siden vi antar at de fleste her leverer til utlandet)
- Gjort det mulig å velge datoer fra forrige/neste måned i kalenderne
- Systemet husker nå rekkefølgen på fakturalinjer i kladder Mulig å slette hvilken linje som helst, ikke bare siste linje
- Fikset feil på datoer på kreditnota-kladder
- Fikset feil som gjorde det umulig å endre dato på kreditnotaer i enkelte tilfeller
- Fikset feil som i sjeldne tilfeller gjorde at foreslått innbetalingssum var 1 krone lavere enn den skulle være
17-18. oktober 2011 – Større oppdatering: Gamle fakturaer og kortbetaling
- Mulig å legge inn flere kontaktpersoner på bedriftskunder
- Mulig med bokstaver i varenummer
- Lagt til mulighet for å endre vår ref/deres ref direkte i fakturaen (nedtrekksliste eller med fritekst)
- Postlagte brev telles ned, i stedet for opp
- Integrasjon med Dibs kortbetalingssystem for påfyll av Conta-kreditt
- PDF-kvitteringer sendes på e-post, lagres på filserver og vises i innstillinger
- Eget menypunkt for å legge inn gamle fakturaer fra før man begynte med Conta Faktura
- Mulig å kreditere gamle fakturaer, samt purre, sette betaling, slette og sende til inkasso
- Mindre størrelse på logo
- Bedre plassering av kalender i enkelte skjermbilder
- Div bugfiks repetering, innbetaling og kreditnota
- Bedre samhandling mellom inkasso og faktura ved avskrevet tap
- Søk på kunde gir treff på alle ord i navnet (man finner Røde Kors ved å søke på “kors”)
6. september 2011 – Forbedring av e-postutsendelse
- Omskriving av prosedyre for sending av fakturaer som vedlegg
- Bekreftelse til systemet om at e-posten er sendt
- Maksgrense for vedlegg satt til 5 MB
2. september 2011 – Bugfiks vare- og kundesøk
- Feil som gjorde at Æ, Ø og Å (store bokstaver) ble utelatt fra ajax-søk
4. august 2011 – Bugfiks sletting av innbetalinger
- Applikasjonen låste seg hvis man ville slette en innbetaling og glemte å velge hvilken
2. august 2011 – Endring av brukerinformasjon
- Forbedring av sjekker når bruker gjør endringer i innstillinger
21. juli 2011 – Forbedring av visning på iPad
- Fjernet hvit marg som viste til høyre på iPad-skjermer
1. juli 2011 – Forsinkelsesrente oppdatert fra 9 til 9,25 prosent
16. juni 2011 – Bugfiks
- Land på kunde “smittet over” på land på firma i PDF-en
25. mai 2011 – Leveringsadresse automatisk inn i meldingsfelt
15. mai 2011 – Endring av dato på fakturaer og kreditnota
- Fakturering frem i tid med kalender i fakturaredigereren
6. mai 2011 – Ny plassering av notater på kundekortet
3. mai 2011 – Alle ikoner på plass Bedre gulfarge på giro
26. april 2011 – Husk-meg-funksjon for innlogging
14. april 2011 – Endret restbeløp i kreditnota til 0,-
8. april 2011 – Bugfiks
- Lagring av organisasjonsnummer på kundekort
7. april 2011 – Lansering
- Conta Faktura ble gjort tilgjengelig for alle