Utviklingslogg

2017


8. september 2017 – Bugfikser

  • Fikset noen småfeil

26. august 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • Ikke lenger nødvendig med telefonnummer ved registrering av KID
  • Kan nå søke på fakturanummer i listen over saker i Conta Inkasso
  • EHF er forhåndsvalgt som sendemåte når mottakeren er registrert i ELMA
  • Mulig å sende ubetalte fakturaer direkte til inkassobyrået Contando
  • Mulig å velge automatisk fornyelse av Conta Pluss
  • Kan nå eksportere fakturadata til Uni Micro, PowerOffice Go og Tripletex
  • Mulig å kopiere fakturaer (Krever Conta Pluss)
  • Klikk på pilen ved logoen helt til topps for å bytte til eller aktivere andre Conta-tjenester
  • Bugfikser

17. juli 2017 – Endring i inkassovarsler

  • Alle inkassovarsler får nå overskriften «Inkassovarsel» og ikke et valg mellom «Purring/Inkassovarsel» og «Inkassovarsel»

12. juli 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • Forbedringer i sending av EHF
  • Nå er det mulig å se status på sendte e-poster
  • PDF-er til sending i posten inkluderer nå vedlegg
  • Avdelings- og prosjektrapporter lar deg nå sortere på periode
  • E-postforbedringer
  • KID-betalinger som ikke har blitt behandlet har en direkte lenke til behandlingssiden fra listen over betalinger
  • Fikset bug der kladder med vedlegg ikke kunne lagres og sendes som faktura.
  • Fikset flere skrivefeil

24. juni 2017 – Forbedringer, endringer og bugfikser

  • Grensesnittforbedringer
  • Nå er det mulig å bestille regnskapstjenester inne i programmet
  • Dokumenter som krever signatur kan ikke lenger signeres av Conta på brukerens vegne
  • Avdelinger kan nå ha adresser
  • Conta-kreditt-rapporten viser nå forrige år i tillegg til inneværende år
  • EHF krever nå Conta-kreditt
  • Fikset informasjonen i repetisjons-dialogvinduet
  • Fikset forfallsdato for kunder som har egen forfallsdato
  • E-poster med kreditnota har nå riktig fakturanummer
  • Kan nå kreditere fakturaer med sum på 0 kroner
  • Forbedret eksport av regnskapsdata til Visma Global-formatet
  • Ytelsesforbedringer
  • Diverse bugfikser

31. mai 2017 – Bugfikser

  • Diverse bugfikser

30. mai 2017 – Forbedringer

  • Hurtighetsforbedringer
  • Grensesnittforbedringer
  • Forbedringer for Internet Explorer/Edge i listevisninger
  • Forbedret feilmelding i tilfeller hvor du ikke har lastet opp PDF ved gammel faktura
  • Fikset diverse skrivefeil

25. mai 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • Mulig å søke med organisasjonsnummer når du legger til nye kunder
  • Mobilforbedringer
  • Kredittsjekklisten er mer detaljert
  • Rapporter i Conta Faktura inkluderer nå en liste over innbetalinger
  • De fleste lister har nå total sum under seg
  • Hurtighetsforbedringer
  • En rekke bugfikser

5. mai 2017 – Bugfikser

  • Fikset manglende oversettelser og tekst med feil
  • Andre bugfikser

25. april 2017 – Bugfikser

  • Bedre håndtering av PDF-filer
  • En rekke andre bugfikser

21. april 2017 – Forbedringer

  • La til sum i listen over inkassosaker
  • Diverse andre forbedringer

20. april 2017 – Forbedringer

  • Fikset problem med for mange fakturalinjer per side
  • En rekke bugs har blitt fikset

19. april 2017 – Forbedringer

  • Nedlasting av CSV-filer gir nå enda bedre data
  • Det har kommet felt for å velge dato på enda flere av listene
  • Vår ref og Deres ref blir nå lagret når fakturaen blir lagret som kladd
  • En rekke bugs har blitt fikset

29. mars 2017 – Forbedringer

  • Det er nå mulig å eksportere fakturaer i Visma Global-format for Conta Pluss-brukere
  • Alle kalendere har fått et felt med mulighet til å skrive inn datoer selv i stedet for å velge i kalenderen
  • Nå kan brukere motta faktura ved kjøp av Conta-kreditt Det er selvfølgelig fortsatt mulig å betale med kort
  • Hvis firmaet ditt overstiger 50 000 kroner i omsetning i løpet av 12 måneder vil du nå få tilbud om hjelp til MVA-registrering

23. mars 2017 – Forbedringer

  • Hvis du er Pluss-kunde har du nå mulighet til å fjerne logoen helt fra e-poster som får ut med fakturaene

22. mars 2017 – Bugfikser

  • Fikset et problem med fakturavedlegg som ikke fungerte
  • Enkelte inkassosaker fikk ikke valg om å postlegge med Conta Dette problemet er nå fikset

10 mars 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • E-post som går ut med fakturaene har fått et betydelig mindre Conta-preg, og det er nå tydeligere hvilket firma fakturaen kommer fra
  • I fakturainnstillinger kan du nå skrive inn en e-postadresse som automatisk får kopi av fakturaene som blir sendt ut
  • Det er nå mulig å sette forfallsdato på hver enkelt faktura ved å klikke på datoen i fakturaen, og velge fra datovelgeren som kommer opp
  • En rekke bugfikser

4. mars 2017 – Ny versjon er på luften

Natt til lørdag 4 mars tok utviklingsteamet vårt ned de gamle Conta-tjenestene og migrerte over alle dataene til de nye versjonene, inkludert millioner av fakturaer. Samtidig fikk Conta-tjenestene nye hjemmesider, og de nye hjelpesidene på hjelp.conta.no ble lansert. De neste dagene legger vi ut feilrettinger og forbedringer fortløpende.

2016


21. september 2016 – Ny versjon på vei

Hele det siste året har gått med til å utvikle en ny og bedre versjon av Conta Faktura og de andre Conta-tjenestene. All programkode er omskrevet. Både gratisversjonen og Pluss-versjonen inneholder ny funksjonalitet. Nyutvikling på det gamle systemet er stoppet. Lansering planlagt tidlig i 2017.

2015


3. februar 2015 – Feilretting

  • Rettet feil i behandling av KID-innbetalinger
  • Rettet bug i tap på fordring-funksjonen
  • Rettet feil som gjorde at leveringsdato viste feil i noen tilfeller

1. januar 2015 – Purregebyr og forsinkelsesrentesats oppdatert iht statens satser (midnatt 3112)

2014


17. november 2014 – Endringer i KID-skjema etter at Nets ikke lenger godtar at andre enn banken sender inn

1. oktober 2014 – Feilretting

  • Bruker ble tvunget til å skrive inn standardrabatt
  • Deres ref i EHF blir ikke lenger ordrenummer
  • Adresselinje 2 ble ikke lagret i kladd

29. august 2014 – Fast kunderabatt og fakturainfo i e-post (nyhetsartikkel)

  • Oppgradert til EHF versjon 20
  • Ymse forbedringer og feilrettinger

27. mars 2014 – Nye muligheter på kundekortet

  • Velg periode og last ned samle-PDF med fakturaer for hver kunde
  • Mulighet for å overstyre globale betalingsbetingelser på kundenivå
  • Postnummerdatabase oppdatert iht Posten Norge

14. januar 2014 – Mulig å søke opp kunder ved hjelp av organisasjonsnummer

1. januar 2014 – Purregebyr oppdatert iht statens satser (midnatt 3112)

2013


5. desember 2013 – Organisasjonsnummer i eksport

  • Eksport av fakturadata til Excel inneholder nå organisasjonsnummer

30. oktober 2013 – Bugfiks

  • Rettet feil på innlesing av navn fra Cremul-filer (KID/OCR)

6. oktober 2013 – Lag varer rett i fakturaskjermbildet

  • Mulig å legge inn ny vare i et rullegardinvindu som legger seg oppå ny faktura-skjermbildet
  • Varer kan redigeres i fakturalinja, men beholder koblingen mot vareregisteret slik at statistikk blir korrekt

27. mars 2013 – Diverse

  • Styrket systemet som sender ut e-poster
  • Mer robust håndtering av passord og pålogging
  • Bugfiks ifbm overføring av firma fra Faktura1
  • Bugfiks ifbm script som henter PDF-er og laster opp på filserver
  • Brukers firmanavn står nå som avsender av e-post med faktura
  • Fikset bug i lister i IE8

21. mars 2013 – Import fra Faktura1.no aktivert (nyhet her)

20. februar 2013 – Mulig å slette OCR-innbetalinger uten å knytte mot kunde/faktura

2. februar 2013 –  Nye lister, kalendere og søkeresultatlister Raskere søkefunksjon

2012


20. desember 2012 – Oppgradert til mangedoblet kapasitet på database- og webserver

14. desember 2012 – Mulig å lagre og slette betalingskort

  • Lagre-knapp for kortdata etter betaling
  • Kort huskes på firma på tvers av alle Conta-tjenester
  • Betalingsvindu foreslår lagret (lagrede) kort
  • Mulig å slette lagrede kort under Innstillinger – Conta-kreditt
  • E-post varsler to dager før repeterende faktura blir opprettet

4. desember 2012 – Ny betalingsløsning implementert

1-2. november 2012 – Plusspakke og engelsk faktura

  • Mer fleksibel og penere fakturalayout
  • Mulig å bytte til engelsk språk på fakturaer og alle andre dokumenter
  • Lansert Conta Faktura Pluss med KID og OCR samt annen ekstrafunksjonalitet
  • Støtte for innbetalinger med avvik og overbetaling
  • Bedre kommunikasjon med Conta Inkasso ifbm innbetalinger med avvik
  • jQuery-basert kalender med nytt utseende
  • Generering av innbetalingsbilag og periodevelger for nedlasting
  • En rekke bugfikser

24. august 2012 – Mulig å sende gratis EHF-faktura

  • Støtte for å sende fakturaer som xml-data i elektronisk handelsformat via DIFI-godkjent aksesspunkt
  • Sjekk på orgnr mot enhetsregisteret i Brønnøysund
  • Avrunding til to desimaler i hele systemet pga kommende innbetalinger med KID

25. juli 2012 – Påkrevd leveringsadresse

  • Leveringsadresse og -dato kan ikke lenger slettes, pga krav ifbm EHF-faktura
  • Egen sprettopp-boks for å redigere leveringsinformasjonen

20. juni 2012 – Kundeimport og diverse

  • Lagt inn mulighet for kundeimport fra CSV-filer
  • Forbedring av kode ifbm feilmeldinger og statusmeldinger
  • Bugfiks: Problemer med reversering av gamle kreditnotaer

11. juni 2012 – Bug i repeterende faktura

  • Linjesum tok ikke hensyn til rabatten ved utregning

12. mai 2012 – Økt antall varelinjer

  • Linjeantallet er nå økt fra 10 til 93, dvs fire fakturaark

2. mai 2012 – Varsling til bruker dersom faktura-e-post fra systemet kommer i retur

31. mars 2012 – Sperre hindrer kreditering av samme faktura to ganger ved å gå tilbake i nettleseren

6. mars 2012 – Mulig å sende kreditnotaer på nytt fra fakturadetaljene

28. februar 2012 – Innstilling for standardfirma ved innlogging for de som har flere firmaer

14. februar 2012 – Flere filtervalg for fakturaliste (fakturaer-fanen)

3. februar 2012 – Privatpersoner kan nå lage inkassosaker fra Conta Faktura

30. januar 2012 – Bugfiks

  • Fjernet mulighet for at midlertidige filer ble liggende på tjener i noen tilfeller
  • Varenavn med apostrof ble ikke lastet inn i faktura

24. januar 2012 – Notater på kundekort i Conta Inkasso vises nå også på kunde i Conta Faktura

17. januar 2012 – Bedre sjekk på om e-postadressen er riktig ved registrering

6. januar 2012 – Bugfiks:

  • Fikset problem med MVA-type i Internet Explorer
  • Scriptet sjekker ikke lenger databasen for MVA-sats hvis dato er i dag (hjelper på hastigheten)

2011


23. desember 2011 – Ekstra data i listeeksporter

  • Vareliste til Excel: Antall solgt, omsetning totalt og snittpris per vare
  • Kundeliste til Excel: Adresse, e-post og telefonnummer

16. desember 2011 – Negative varelinjesummer, mm

  • Mulig å legge inn varelinjer med negativt fortegn
  • Fakturaer som får negativ sluttsum blir automatisk til kreditnota
  • Nye rapporter: Nøkkeltall og varer, med eksport til regneark
  • Flere kolonner med på eksport av fakturaliste: Forfallsdato, nettobeløp, MVA og restbeløp
  • Restsummer på mindre enn kr 10 kan avskrives uten å lage purring først
  • Fikset menyen på Endre firma
  • Fjernet rabattprosent fra faktura hvis rabatten er null

14 desember 2011 – Småting

  • Logo med julesnø publisert
  • Manglet oppdatering av historikk når gammel kreditnota ble slettet (bugfiks)
  • Gjort mulig å slette kontakter på kunder

1. desember 2011 – Endringer i fakturalayout + diverse

  • Endring i layout i fakturahodet (også purring/kreditnota) gjør det mulig for Posten å sende retur direkte til avsender ved hjelp av konvolutter med to vinduer
  • Mulig å legge inn varepris inkl mva på /nyVarephp (Ny vare) Pris inkl mva inn i vareliste
  • Tab-knapp slår ut ny varelinje i faktura-redigereren
  • Bedre plass til referanser på fakturaer, både redigerer og PDF
  • Restbeløp på mindre enn ett øre blir satt til null (bugfiks)
  • Fikset feil som gjorde at mvaDato i sjeldne tilfeller ble feil og førte til at feil mva-sum viste på giro
  • Lagt til flere og bedre infotekster/ikon, bla th for leveringsadresse og ved repetisjon av fakturaer

26. oktober 2011 – Diverse forbedringer

  • MVA settes automatisk til “unntatt” i varelinjer når kunden har adresse i utlandet (Det er fremdeles MVA på salg til utlandet hvis varen/tjenesten leveres i Norge, men vi innfører dette siden vi antar at de fleste her leverer til utlandet)
  • Gjort det mulig å velge datoer fra forrige/neste måned i kalenderne
  • Systemet husker nå rekkefølgen på fakturalinjer i kladder Mulig å slette hvilken linje som helst, ikke bare siste linje
  • Fikset feil på datoer på kreditnota-kladder
  • Fikset feil som gjorde det umulig å endre dato på kreditnotaer i enkelte tilfeller
  • Fikset feil som i sjeldne tilfeller gjorde at foreslått innbetalingssum var 1 krone lavere enn den skulle være

17-18. oktober 2011 – Større oppdatering: Gamle fakturaer og kortbetaling

  • Mulig å legge inn flere kontaktpersoner på bedriftskunder
  • Mulig med bokstaver i varenummer
  • Lagt til mulighet for å endre vår ref/deres ref direkte i fakturaen (nedtrekksliste eller med fritekst)
  • Postlagte brev telles ned, i stedet for opp
  • Integrasjon med Dibs kortbetalingssystem for påfyll av Conta-kreditt
  • PDF-kvitteringer sendes på e-post, lagres på filserver og vises i innstillinger
  • Eget menypunkt for å legge inn gamle fakturaer fra før man begynte med Conta Faktura
  • Mulig å kreditere gamle fakturaer, samt purre, sette betaling, slette og sende til inkasso
  • Mindre størrelse på logo
  • Bedre plassering av kalender i enkelte skjermbilder
  • Div bugfiks repetering, innbetaling og kreditnota
  • Bedre samhandling mellom inkasso og faktura ved avskrevet tap
  • Søk på kunde gir treff på alle ord i navnet (man finner Røde Kors ved å søke på “kors”)

6. september 2011 – Forbedring av e-postutsendelse

  • Omskriving av prosedyre for sending av fakturaer som vedlegg
  • Bekreftelse til systemet om at e-posten er sendt
  • Maksgrense for vedlegg satt til 5 MB

2. september 2011 – Bugfiks vare- og kundesøk

  • Feil som gjorde at Æ, Ø og Å (store bokstaver) ble utelatt fra ajax-søk

4. august 2011 – Bugfiks sletting av innbetalinger

  • Applikasjonen låste seg hvis man ville slette en innbetaling og glemte å velge hvilken

2. august 2011 – Endring av brukerinformasjon

  • Forbedring av sjekker når bruker gjør endringer i innstillinger

21. juli 2011 – Forbedring av visning på iPad

  • Fjernet hvit marg som viste til høyre på iPad-skjermer

1. juli 2011 – Forsinkelsesrente oppdatert fra 9 til 9,25 prosent

16. juni 2011 – Bugfiks

  • Land på kunde “smittet over” på land på firma i PDF-en

25. mai 2011 – Leveringsadresse automatisk inn i meldingsfelt

15. mai 2011 – Endring av dato på fakturaer og kreditnota

  • Fakturering frem i tid med kalender i fakturaredigereren

6. mai 2011 – Ny plassering av notater på kundekortet

3. mai 2011 – Alle ikoner på plass Bedre gulfarge på giro

26. april 2011 – Husk-meg-funksjon for innlogging

14. april 2011 – Endret restbeløp i kreditnota til 0,-

8. april 2011 – Bugfiks

  • Lagring av organisasjonsnummer på kundekort

7. april 2011 – Lansering

  • Conta Faktura ble gjort tilgjengelig for alle