Gratis webinarer fra Conta - Lær om regnskap, skatt og mye mer!

Utviklingslogg

2022

30.september 2022

  • Lagt til bankkontovalidering for aksjeselskaper
  • Forbedrede regnskapsrapporter
  • Bugfikser over hele linja som gjør opplevelsen bedre for alle!

26.august 2022

  • Skjul EHF som sendemulighet for privatpersoner
  • API-forbedringer
  • Fakturalisten viser også nå fakturaer til grupper (massefakturering)
  • Du kan velge land i nedtrekksmeny for leveringsadresse i fakturaredigereren
  • Forbedret inkassointegrasjon med Kravia
  • Bankintegrasjon: KID er forhåndsutfylt i mottatte EHF-er
  • Andre forbedringer til bankintegrasjonen
  • Forbedrede feilmeldinger
  • Forbedret feltvalidering i Næringsoppgave for 2023
  • Masse bugfikser!

29.juli 2022

  • Flunkende ny toppmeny!
  • Forbedret EHF-sending
  • Mulig for enkeltpersonforetak som ikke er MVA-registrert å bruke bankintegrasjon
  • En rekke bugfikser og småforbedringer som gjør opplevelsen din bedre

24.juni 2022

  • La til periodiseringskonto 2965 i regnskapet
  • La til støtte for flere regnskapskontonummer for varer og tjenester
  • Masse bugfikser!

3.juni 2022

  • Det er nå mulig å legge til fast CC på e-poster som sendes fra systemet til kunder
  • Nå kan du skjule prosjekter som er avsluttet
  • Du får nå varsel hvis automatisk oppfølging av ubetalt faktura feiler
  • Firma som ikke er MVA-registrert kan nå fakturere i utenlandsk valuta
  • Mulig å sende purring på utenlandsk valuta
  • Støtte for flere betalinger fra flere banker samtidig når du betaler med bankintegrasjonen i Conta
  • Fikset en bug der beløp over 999 999 kroner ikke ble vist i rapporter
  • Bugfikser!

29.april 2022

  • Nyhet: Mulighet for utenlandsk valuta på fakturaene!
  • Nyhet: Send fakturaer til grupper samtidig, f.eks hvis du skal kreve medlemskontingent!
  • Forbedrede rapporter
  • Forbedrede kundekort
  • Bedre informasjon om Superraskt oppgjør-tjenesten (fakturasalg)
  • Who ya gonna call? Bug-busters! Vi har nemlig bustet masse bugs. 🐜🔨

25.mars 2022

  • Ny og forbedret innloggingsside!
  • Forbedret registreringsprosess
  • Prosjekter blir automatisk deaktivert etter sluttdato
  • Forbedret brukeropplevelse for Standard og Smart-kunder
  • Forbedret feilmelding i sjeldne tilfeller der repeterende eFaktura ikke kan sendes
  • Forbedret opplevelse med fakturasalg (BRABank)
  • Forbedrede rapporter i regnskapet
  • Det er nå mulig å avbryte betalinger i bankintegrasjonen
  • Innført validering av postnummere i bankintegrasjonen
  • Ny og bedre portal-side for regnskapspartnere
  • Flere bugfikser, takk for at dere rapporterer slik at vi kan fikse dem! ✔️🐜

25.februar 2022

  • Bankintegrasjon er tilgjengelig fra nedtrekksmenyen i topp
  • Forbedringer når du legger til ny leverandør
  • Kontorekke 2500-2599 lagt til for EHF og Registrere Kjøp
  • Ny rapport lagt til: Sammensatt rapport
  • En rekke bugfikser

28.januar 2022

  • Nytt år, nye muligheter!
  • Ny MVA-melding som gjelder fra 2022 (første termin skal rapporteres i april)
  • Aktiver timeføring eller lønnskjøring fra nedtrekksmenyen
  • Fikset utseende på e-poster sendt fra systemet
  • Integrasjon med Tritt lønnskjøring
  • Masse bugfikser, takk for at dere melder inn!

2021

17.desember 2021

  • Lagt til nye MVA-koder gjeldende fra 2022
  • Eksport-fanen er flyttet inn i innstillingene
  • En rekke forbedringer relatert til EHF og fakturering
  • Kosmetiske forbedringer
  • Tekstforbedringer
  • Bugfikser på rekke og rad! ✔️🐜

26.november 2021

  • Conta endret inkassopartner til Kravia
  • Forbedret info om abonnementer og utløpsdato
  • Forbedret «Rapporter»-siden i Faktura
  • Rettet noen feil i kundeimport-funksjonen
  • Fakturajournal/historikk forbedret
  • Du kan nå velge foretrukket sendemåte for fakturaer per kunde, fra kundekortet deres
  • Mulig å velge bankkonto som tilbakebetaling til kunde skal skje fra
  • En masse bugfikser! ✔️🐜

29.oktober 2021

  • Banktjenester lansert – betal regninger med Conta
  • Forenklet «footer»
  • Vis e-postadresse på repeterende fakturaer
  • Tekstforbedringer
  • Bugfikser – takk for at dere melder fra til oss når dere oppdager noen!

24.september 2021

  • Forbedrede abonnementssider
  • Telefonnummer nå påbudt for virksomheter
  • En rekke bugfikser under panseret som gjør at ting går som et olja lyn! 🏎️ =☁️

27.august 2021

  • Systemforbedringer
  • Forbedret utseende på dialogbokser
  • Fikset sånn at norsk er første språk for inviterte brukere (var engelsk)
  • Forbedret mottak av EHF
  • Forbedret flyten i fakturasalg
  • Ikke ta vare på fakturakladd når faktura blir solgt til BRABank
  • Lagt til periodisering av mottatt EHF
  • Flere visningsmuligheter når du registrerer kjøp: Prosjekt, avdeling og periodisering
  • Fikset feil der virksomhetsadresse var påkrevd for leverandører
  • Flunkende nytt utseende på velkomstveiviseren for regnskapsføring!
  • Du kan nå kopiere bilag for å spare tid
  • Bugfikser ✔️🐜 – takk for at dere melder inn feil, det hjelper oss å bli bedre!

25.juni 2021

  • Forbedrede e-postvarslinger
  • Integrering med Timerabbit.no lansert!
  • Lagt til regnskapskonto 192x-serie for bankkontoer
  • Bugfikser ✔️🐜

2. juni 2021

  • Telefonnummer på registreringsskjema er standard
  • Forbedringer vedrørende verfisering av organisasjonsnummer
  • Forbedringer vedrørende kommunikasjon av abonnementer
  • Tekstendringer og navneendringer
  • Mulig å endre dato på avskriving som tap
  • Forbedringer vedrørende valg av regnskapskontoer for ikke-MVA-registrerte bedrifter
  • Mulig å se forrige bilag som ble ført for en kunde når du registrerer et bilag
  • En hel rekke bugfikser som skal få ting til å gå enda mer smooth! ✔️ 🐛

30. april 2021

  • Mer informasjon om kunden kommer opp når du lager faktura
  • Forbedret automatisk oppfølging av ubetalte fakturaer
  • eFaktura inkluderer nå organisasjonsnummer
  • Flyttet valg av logo på faktura til virksomhetsinnstillingene
  • Gjorde valg av egen postadresse lettere å finne
  • La til kladder i hurtigregistrering av bilag
  • Du kan nå legge til opplastede bilag (PDF, PNG, osv.) fortløpende fra hurtigregistrering
  • La til tastaturnavigering (f.eks. tabbing) i hurtigregistrering
  • Forbedrede oversettelser og feilmeldinger
  • La til kontoer 2915 og 2000 for å sperre for annen bruk for bedrifter som skal levere Næringsoppgave 1
  • En rekke bugfikser! ✔️ 🐛

26. mars 2021 – Nye funksjoner, lansering av Næringsoppgave for ENK, bugfikser

  • Ny tjeneste: Næringsoppgave for ENK direkte til Altinn
  • Ny funksjon: Hurtigregistrering av bilag
  • Forbedret feilmelding når man sender for store bilag på e-post
  • Innførte periodisk sjekk av kontaktinformasjon
  • En rekke bugfikser ✔️🐛

26. februar 2021 – Nye funksjoner og bugfikser

  • Forbedrede automatiske e-postbeskjeder
  • Lagt til historikk for varer og tjenester slik at du bl.a. kan se prisendringer
  • Forbedret informasjon når du passerer 50 000-kronersgrensen for MVA
  • Lagt til konto 2060 i regnskapet for enkeltpersonforetak
  • Diverse bugfikser

29. januar 2021 – Nytt år, nye muligheter!

  • Mulig å bruke hurtigtaster når du registrerer bilag
  • Forbedret info om abonnementer
  • Info om Timerabbit og Signident lagt til i programmet
  • Ny utloggingsside
  • Mulig å lukke åpne kontoer automatisk når de har mindre enn 9,99 kroner gjenstående
  • Regnskapspartnere kan legge til og administrere brukere
  • Oppdaterte viktige datoer for påminnelser i 2021
  • Forbedringer til regnskapsføring
  • Fikset bugs!
  • Tekstforbedringer

2020

21. desember 2020 – God jul!

  • Nytt design på verktøytips
  • Oppdatert design på dialogbokser
  • Endret på hvordan du velger utenlandsk adresse
  • Oppdatert lenker til andre Conta-tjenester
  • Oppdatert hvordan eFaktura sendes
  • Det er nå mulig å sende korrigeringsmelding for MVA til Altinn
  • Forbedringer til hvordan du velger regnskapskonto
  • Tilbud sendt fra Salg er nå inkludert i historikkvisning
  • Diverse bugfikser

6. november 2020

  • Ny integrasjon med Altinn! Lever MVA-meldingen direkte
  • Velg mellom nye abonnementer: Intro, Standard og Smart
  • Forfallsdato i kundereskontro
  • Mulig å bruke konto 2704 i alle transaksjoner
  • Endringer i frekvensen av enkelte popups
  • Chat fungerer i Safari
  • En hel mengde bugfikser som gjør livet enklere!

25. september 2020

  • Åpnet for å bruke konto 2380 – Kassakreditt
  • Ny funksjon for periodisering når du registrerer inntekter og kostnader
  • Tilbudsdialogvindu for Superraskt oppgjør
  • Forbedret hvordan det ser ut når du TAB-er deg gjennom knapper og lenker
  • Mulig å slette transaksjoner fra Bankavstemmingssiden
  • Fikset en bug der det ikke var mulig å trykke på kanten av en knapp
  • Contando heter nå Skuls
  • Fikset en bug der EHF-mottak kunne feile
  • Fikset hvordan MVA til gode vises på MVA-meldingen
  • Fikset en bug der man ikke kunne lagre en kladd uten å ha valg kostnadskonto
  • Fikset en bug der det ikke var mulig å lage ny bankkonto
  • Forbedret visning i Safari 13.1
  • Fikset SAF-T eksportbug
  • Fikset automatisk oppsøking av kunder når du redigerer en kunde
  • Fikset oversettingsbug der tekst ikke ble vist
  • Diverse andre bugfikser

28. august 2020

  • Visuelle forbedringer
  • Generelle forbedringer til brukeropplevelsen
  • Bugfikser
  • Forhåndsvisning av opplastede bilag i bilagsjournalen
  • Mer hjelpsomme feilmeldinger
  • Sidenummer på listevisninger
  • Forbedret prosess for å registrere ny virksomhet
  • Nye artige meldinger dukker opp når du laster en side
  • Forbedringer til eFaktura
  • Forbedringer til purringer
  • Purregebyr og renter blir kreditert samme dato som kreditnota
  • Forbedrede rapporter
  • Forbedret prosess når du oppretter nye varer
  • Nå kan du se mottakerne av repeterte fakturaer som sendes fra systemet
  • Lagt til melding som anmoder om å ha egen bankkonto til virksomheten
  • Du kan nå slette bilag som er opprettet fra bankavstemmingen
  • Skjuler kontoer som ikke er i bruk i en gitt periode fra balanserapporten
  • Forbedret visning av mottatte EHF-er
  • Generelle tekstforbedringer
  • Nytt design på rapporter i Salg

7. juli 2020

  • Det er nå mulig å sende eFaktura til privatkunder
  • Regnskapskontoene har fått nye og forbedrede navn og beskrivelser, og søkeord og søkefunksjon er forbedret
  • Kvitteringsappen har blitt enda smartere og beskjærer bildene enda mer presist
  • Det er nå mulig å registrere at du har betalt tilbake kunden for en kreditnota i fakturaprogrammet
  • Kunstig intelligens kan nå lese PDF-filer med flere sider
  • Det er nå mulig for deg med ENK å velge konto 2060 på «Registrer inntekt», hvis du har fått betalt fra en privat konto
  • Bugfikser
  • Nye hyggelige meldinger i programvaren

29.mai 2020

  • Fjernet «ny virksomhet»-menyvalg fra nedtrekksmenyen i topp
  • Ny purremetode: Purring og inkassovarsel kan nå sendes med e-post
  • Å sende purring er nå delt opp i to sider
  • Fikset bug der en kunne gjøre bankavstemming i lukkede perioder
  • Når du legger til bankkonto så legges også regnskapskonto 1920 til 1949 til i kontoplanen
  • Diverse tekstforbedringer
  • Forbedret datovelger
  • Fikset bug som gjorde at inngående balanse krasjet i noen tilfeller
  • Mer klargjørende tekst på enkelte e-poster sendt fra systemet

24.april 2020 – Forbedringer og bugfikser

  • Mulig å koble varer til spesifikke regnskapskontoer
  • Mulig å skjule kunder og varer fra lister
  • Oppdatert fakturasalgside
  • Ny lav MVA-sats pga regjeringens coronaviruspakke: 6 prosent
  • Flere regnskapskontoer lagt til
  • Søk etter regnskapskontoer blir lagret til neste gang
  • Kredittsjekk avviklet som tjeneste
  • Bugfikser
  • Forbedringer i tekst og brukergrensesnitt

27.mars 2020 – Nye funksjoner, forbedringer og bugfikser

  • Enkeltpersonforetak kan nå hente ut tall til Næringsoppgave 1
  • Conta kommer nå med forslag til regnskapskonto i bokføringsveivisere
  • Eksport fra regnskapet tillater nå 500 transaksjoner mot før 100
  • Forbedrede e-postvarslinger fra systemet
  • Forbedringer til brukergrensesnitt: Fakturasalg med Easybank
  • Generelle forbedringer til brukergrensesnitt og tekst
  • Forbedringer til inngående balanse-veiviser
  • Andre feilopprettinger og bugfikser

6. mars 2020 – Bugfikser, forbedringer og oppdateringer

  • Ny funksjon: Fakturasalg via Easybank
  • Ny kortbetalingsløsning for betalingstjenester
  • Forbedrede e-postvarslinger fra systemet
  • Oppdaterte priser
  • Forbedret håndtering av inngående balanse i saldobalansen
  • Fakturajournal er nå egen rapport i Regnskap
  • Tekstforbedringer
  • Bugfikser

24. februar 2020 – Ny versjon av Conta sin mobilapp (iOS/Android)

  • Appen foreslår nå beskjæring av bilder automatisk
  • Appen kan nå gi varsler om viktige datoer (kommer snart)
  • Firmaer du har tilgang til er nå sortert alfabetisk
  • Fikset bug som gjorde at enkelte ikke fikk logget inn

24.januar 2020 – Forbedringer, bugfikser

  • Nytt e-postdesign
  • Forbedret info for nye brukere
  • Bilagsveivisere har mer forklarende tekst
  • Du kan nå få påminnelser om viktige datoer
  • Generelle bugfikser

2019

12.desember 2019 – Nye funksjoner, forbedringer, bugfikser

  • Virksomheter kan nå motta EHF-er
  • Bedre visning av historikk på bilagsjournal-PDF
  • SAF-T eksport av regnskapsdata jobber nå i bakgrunnen og sender deg beskjed på e-post når den er ferdig
  • Støtte for inngående balanse utvidet til enda flere virksomheter
  • Forbedringer i brukergrensesnitt for inngående balanse
  • Smart gjenkjenning av skannede bilag kan nå automatisk rotere bilder riktig vei
  • Bugfikser
  • Tekstforbedringer

01.november 2019 – Nye funksjoner, forbedringer og bugfikser

  • Brukergrensesnittforbedringer
  • Forbedret oversikt over abonnementer
  • Forbedret velkomstmelding til nye brukere (velkommen!)
  • Du kan nå eksportere regnskapsdata i SAF-T formatet
  • Forbedret kunstig intelligens-gjenkjenning av bilag
  • Varsel på e-post når 3 dager gjenstår av prøveperiode på Regnskap
  • Bedre informasjon når du lager egne regnskapskontoer
  • Inngående balanse-funksjonen er mer informativ og brukervennlig
  • Forbedret visning av saldobalanse
  • Fakturanummer vises nå i aldersfordelt leverandørreskontro
  • Fikset bug med knapper
  • Fikset bug ved sending av EHF

20.september 2019 – Nye funksjoner og forbedringer

  • Ny funksjon for regnskapsføring: Inngående balanse
  • Bedre navn på CSV-eksportfiler
  • Bedre oversikt over abonnementene dine
  • Forbedrede eposter fra systemer
  • Tydeligere meldinger og feilmeldinger i tjenestene
  • Forbedret oversikt over rapporter i regnskapet
  • Melding om tjenester som kommer snart
  • Salg og Kredittsjekk har flere snarveiknapper på førstesiden
  • Mulig å slette vedlegg på alle transaksjoner i regnskapet
  • Slettede transaksjoner vises ikke i utgangspunktet fra hovedboken

23.august 2019 – Forbedringer, bugfikser og nye funksjoner

  • KID-avtale sendes nå direkte og elektronisk til banken
  • Priser kan nå justeres prosentvis på alle varer samtidig
  • Kan nå avslutte fakturaer som ble sendt til Contando med tap
  • Kan nå slette/tilbakeføre alle typer transaksjoner i regnskapet
  • Forbedret CSV-eksport
  • Forbedret utforming av fakturaer og andre PDFer
  • Brutte lenker fikset
  • Forbedret Conta Pluss-side
  • Lettere å filtrere fakturalisten
  • Kreditering av en faktura med innbetalinger gjør at innbetalingen fremdeles er der, men er frakoblet fakturaen
  • Forbedrede listevisninger
  • Forbedrede feilmeldinger
  • Forbedrede rapporter
  • Bugfikser

7.juni 2019 – Bugfikser og forbedringer

  • Ny logo i alle tjenestene
  • Bedre prisinformasjon
  • Visuelle forbedringer på tekstfelter
  • Forbedret repetisjon av fakturaer
  • Rapporter laster raskere
  • Kan trykke «rediger» på transaksjoner og åpne i ny nettleserfane
  • Forbedret bankavstemming
  • Kan nå slette transaksjoner, med den konsekvensen at de vises som «slettet» i bilagsjournalen.
  • Forbedret velkomstveiviser
  • Bugfikser

3.mai 2019 – Forbedringer, ny funksjonalitet og bugfikser

  • Kroner og øre skrives nå i samme felt, ikke eget felt for øre
  • Organisasjonsnummer inkludert i CSV-rapporter av kunder og leverandører
  • Kan nå bruke mellomromtasten til å åpne kalender
  • Forbedrede kalendere
  • Conta-kreditt fylles nå på automatisk ved behov for brukere som har valgt automatisk oppfølging av ubetalte fakturaer
  • Bilagstype vises på hvert bilag i bilagsjournalen
  • Bankavstemming slettes når bilagene slettes
  • Forbedret brukeropplevelse når du lagrer transaksjoner i bankavstemming
  • Kan nå koble et bilag til en spesifikk faktura
  • Diverse bugfikser

22.mars 2019 – Nye funksjoner og bugfikser

  • Ny funksjon: Bankavstemming
  • Tekst – og grensesnittforbedringer
  • Fikset feilmelding ved opplasting av store filer
  • Mulig å velge dato når faktura avsluttes med tap
  • Forbedret integrasjon mellom Conta Faktura og Conta Regnskap
  • Kan nå koble en transaksjonsline til en spesifikk faktura
  • Forbedret mulighet for å bruke tilbake-knappen i nettleseren under «Rapporter»
  • Diverse bugfikser

22.feb 2019 – Nye funksjoner og forbedringer

  • Mulig å dra og slippe filer inn i innboksen for bilag
  • Mulig å slette flere opplastede bilag samtidig
  • Forbedret avrunding i rapporter
  • Lagt til kolonnesummer i aldersfordelt leverandørreskontro
  • Lagt til kolonnesummer i aldersfordelt kundereskontro
  • Ytelsesforbedringer og bugfikser

25.jan 2019 – Forbedringer og bugfikser

  • Generelle forbedringer i Conta Regnskap
  • Forbedret datovelger
  • Økt kompatibilitet med flere nettlesere
  • Bugfikser

2018

6.des 2018 – Nye funksjoner og forbedringer

  • Tydeligere hvor man skal klikke for å bytte mellom tjenestene
  • Lister er raskere
  • Kan legge til logo fra innstillinger
  • Ny veiviser for nye brukere av Conta Regnskap
  • Alle momsrapporter er på én side
  • Bugfikser og tekstforbedringer
  • Brukergrensesnittforbedringer

16. sept 2018 – Forbedrede tekster

  • Fikset en varslingsboks
  • Tekstforbedringer

23. aug 2018 – Forbedringer og fikser

  • Bedre kobling til inkasso med Contando fra Conta Faktura
  • Bugfikser

11. juli 2018 – Forbedringer og fikser

  • Mulig å laste ned MVA-rapporter som PDF
  • Fikset feil språk i enkelte automatiserte Conta Salg e-poster

29. mai 2018 – Forbedringer og nye funksjoner

  • Mulig å sende tilbud som mottaker kan godta direkte i nettleseren (Conta Salg)
  • E-postrapporter i faktura- og salgshistorikken
  • Tekstforbedringer
  • Enklere å bestille MVA-registrering
  • Ytelsesforbedringer
  • Navigasjonsforbedringer i brukergrensesnittet, forbedret «tabbing»

18. april 2018 – Forbedringer og bugfikser

  • Repeterende fakturaer henter nå oppdaterte varepriser og MVA hver gang en ny faktura lages, hvis du har endret disse
  • Ytelsesforbedringer
  • Språk- og tekstforbedringer

2. mars 2018 – Forbedringer og bugfikser

  • Forbedret nedtrekksmenyen øverst til venstre der du velger mellom Conta-tjenestene
  • Forbedret hvordan fonter ser ut i alle nettlesere
  • Mulighet for lengre beskjed til kunden når du lager et tilbud eller en ordre

17.februar 2018 – Forbedringer

  • Hurtighetsforberinger i grensesnittet

6. februar 2018 – Forbedringer

  • Mulig med KID på flere bankkontoer knyttet til samme firma
  • Noen mindre forbedringer ved import/eksport

6. januar 2018 – Forbedringer og oppdateringer

  • Forbedret import av varer i systemet
  • KID blir automatisk aktivert når KID-avtale er klar
  • Visuelle forbedringer i grensesnittet

6. desember 2017 – Ny tjeneste og oppdateringer

  • Ny tjeneste lansert: Conta Salg
  • Oppdatert design på brukergrensesnittet i alle tjenestene

2017


23. november 2017 – Oppdateringer

  • Kan sende fakturaer direkte til Contando for inkasso uten å først ha sendt purring

1. november 2017 – Oppdateringer

  • Nytt design på inkassovarsler og andre inkassodokumenter
  • Mulig å slette importerte kunder og varer
  • Mulig å slette virksomheter permanent

20. oktober 2017 – Oppdateringer

  • Mer oversiktlige undermenyer i innstillinger
  • Oppdatert tekst i inkassovarseldokumenter

7. oktober 2017 – Oppdatering

  • Brukere av Conta Faktura får tilbud om 30 dager med gratis Conta Pluss

24. september 2017 – Forbedringer

  • Nye brukere av Conta Faktura får nå 30 dager gratis Conta Pluss
  • Varsel om uleste meldinger i innboksen vises nå på startsiden
  • Mulig med eksport av fakturadata til regnskapsprogrammet Mamut
  • Ytelsesforbedringer

26. august 2017 – Forbedringer 

  • Ikke lenger nødvendig med telefonnummer ved registrering av KID
  • Kan nå søke på fakturanummer i listen over saker i Conta Inkasso
  • EHF er forhåndsvalgt som sendemåte når mottakeren er registrert i ELMA
  • Mulig å sende ubetalte fakturaer direkte til inkassobyrået Contando
  • Mulig å velge automatisk fornyelse av Conta Pluss
  • Kan nå eksportere fakturadata til Uni Micro, PowerOffice Go og Tripletex
  • Mulig å kopiere fakturaer (Krever Conta Pluss)
  • Klikk på pilen ved logoen helt til topps for å bytte til eller aktivere andre Conta-tjenester

17. juli 2017 – Endring i inkassovarsler

  • Alle inkassovarsler får nå overskriften «Inkassovarsel» og ikke et valg mellom «Purring/Inkassovarsel» og «Inkassovarsel»

12. juli 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • Forbedringer i sending av EHF
  • Nå er det mulig å se status på sendte e-poster
  • PDF-er til sending i posten inkluderer nå vedlegg
  • Avdelings- og prosjektrapporter lar deg nå sortere på periode
  • E-postforbedringer
  • KID-betalinger som ikke har blitt behandlet har en direkte lenke til behandlingssiden fra listen over betalinger
  • Fikset bug der kladder med vedlegg ikke kunne lagres og sendes som faktura.
  • Fikset flere skrivefeil

24. juni 2017 – Forbedringer, endringer og bugfikser

  • Grensesnittforbedringer
  • Nå er det mulig å bestille regnskapstjenester inne i programmet
  • Dokumenter som krever signatur kan ikke lenger signeres av Conta på brukerens vegne
  • Avdelinger kan nå ha adresser
  • Conta-kreditt-rapporten viser nå forrige år i tillegg til inneværende år
  • EHF krever nå Conta-kreditt
  • Fikset informasjonen i repetisjons-dialogvinduet
  • Fikset forfallsdato for kunder som har egen forfallsdato
  • E-poster med kreditnota har nå riktig fakturanummer
  • Kan nå kreditere fakturaer med sum på 0 kroner
  • Forbedret eksport av regnskapsdata til Visma Global-formatet
  • Ytelsesforbedringer
  • Diverse bugfikser

31. mai 2017 – Bugfikser

  • Diverse bugfikser

30. mai 2017 – Forbedringer

  • Hurtighetsforbedringer
  • Grensesnittforbedringer
  • Forbedringer for Internet Explorer/Edge i listevisninger
  • Forbedret feilmelding i tilfeller hvor du ikke har lastet opp PDF ved gammel faktura
  • Fikset diverse skrivefeil

25. mai 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • Mulig å søke med organisasjonsnummer når du legger til nye kunder
  • Mobilforbedringer
  • Kredittsjekklisten er mer detaljert
  • Rapporter i Conta Faktura inkluderer nå en liste over innbetalinger
  • De fleste lister har nå total sum under seg
  • Hurtighetsforbedringer
  • En rekke bugfikser

5. mai 2017 – Bugfikser

  • Fikset manglende oversettelser og tekst med feil
  • Andre bugfikser

25. april 2017 – Bugfikser

  • Bedre håndtering av PDF-filer
  • En rekke andre bugfikser

21. april 2017 – Forbedringer

  • La til sum i listen over inkassosaker
  • Diverse andre forbedringer

20. april 2017 – Forbedringer

  • Fikset problem med for mange fakturalinjer per side
  • En rekke bugs har blitt fikset

19. april 2017 – Forbedringer

  • Nedlasting av CSV-filer gir nå enda bedre data
  • Det har kommet felt for å velge dato på enda flere av listene
  • Vår ref og Deres ref blir nå lagret når fakturaen blir lagret som kladd
  • En rekke bugs har blitt fikset

29. mars 2017 – Forbedringer

  • Det er nå mulig å eksportere fakturaer i Visma Global-format for Conta Pluss-brukere
  • Alle kalendere har fått et felt med mulighet til å skrive inn datoer selv i stedet for å velge i kalenderen
  • Nå kan brukere motta faktura ved kjøp av Conta-kreditt Det er selvfølgelig fortsatt mulig å betale med kort
  • Hvis firmaet ditt overstiger 50 000 kroner i omsetning i løpet av 12 måneder vil du nå få tilbud om hjelp til MVA-registrering

23. mars 2017 – Forbedringer

  • Hvis du er Pluss-kunde har du nå mulighet til å fjerne logoen helt fra e-poster som får ut med fakturaene

22. mars 2017 – Bugfikser

  • Fikset et problem med fakturavedlegg som ikke fungerte
  • Enkelte inkassosaker fikk ikke valg om å postlegge med Conta Dette problemet er nå fikset

10 mars 2017 – Forbedringer og bugfikser

  • E-post som går ut med fakturaene har fått et betydelig mindre Conta-preg, og det er nå tydeligere hvilket firma fakturaen kommer fra
  • I fakturainnstillinger kan du nå skrive inn en e-postadresse som automatisk får kopi av fakturaene som blir sendt ut
  • Det er nå mulig å sette forfallsdato på hver enkelt faktura ved å klikke på datoen i fakturaen, og velge fra datovelgeren som kommer opp
  • En rekke bugfikser

4. mars 2017 – Ny versjon er på luften

Natt til lørdag 4 mars tok utviklingsteamet vårt ned de gamle Conta-tjenestene og migrerte over alle dataene til de nye versjonene, inkludert millioner av fakturaer. Samtidig fikk Conta-tjenestene nye hjemmesider, og de nye hjelpesidene på hjelp.conta.no ble lansert. De neste dagene legger vi ut feilrettinger og forbedringer fortløpende.

2016


21. september 2016 – Ny versjon på vei

Hele det siste året har gått med til å utvikle en ny og bedre versjon av Conta Faktura og de andre Conta-tjenestene. All programkode er omskrevet. Både gratisversjonen og Pluss-versjonen inneholder ny funksjonalitet. Nyutvikling på det gamle systemet er stoppet. Lansering planlagt tidlig i 2017.

2015


 

3. februar 2015 – Feilretting

  • Rettet feil i behandling av KID-innbetalinger
  • Rettet bug i tap på fordring-funksjonen
  • Rettet feil som gjorde at leveringsdato viste feil i noen tilfeller

1. januar 2015 – Purregebyr og forsinkelsesrentesats oppdatert iht statens satser (midnatt 3112)

2014


 

17. november 2014 – Endringer i KID-skjema etter at Nets ikke lenger godtar at andre enn banken sender inn

1. oktober 2014 – Feilretting

  • Bruker ble tvunget til å skrive inn standardrabatt
  • Deres ref i EHF blir ikke lenger ordrenummer
  • Adresselinje 2 ble ikke lagret i kladd

29. august 2014 – Fast kunderabatt og fakturainfo i e-post (nyhetsartikkel)

  • Oppgradert til EHF versjon 20
  • Ymse forbedringer og feilrettinger

27. mars 2014 – Nye muligheter på kundekortet

  • Velg periode og last ned samle-PDF med fakturaer for hver kunde
  • Mulighet for å overstyre globale betalingsbetingelser på kundenivå
  • Postnummerdatabase oppdatert iht Posten Norge

14. januar 2014 – Mulig å søke opp kunder ved hjelp av organisasjonsnummer

1. januar 2014 – Purregebyr oppdatert iht statens satser (midnatt 3112)

2013


 

5. desember 2013 – Organisasjonsnummer i eksport

  • Eksport av fakturadata til Excel inneholder nå organisasjonsnummer

30. oktober 2013 – Bugfiks

  • Rettet feil på innlesing av navn fra Cremul-filer (KID/OCR)

6. oktober 2013 – Lag varer rett i fakturaskjermbildet

  • Mulig å legge inn ny vare i et rullegardinvindu som legger seg oppå ny faktura-skjermbildet
  • Varer kan redigeres i fakturalinja, men beholder koblingen mot vareregisteret slik at statistikk blir korrekt

27. mars 2013 – Diverse

  • Styrket systemet som sender ut e-poster
  • Mer robust håndtering av passord og pålogging
  • Bugfiks ifbm overføring av firma fra Faktura1
  • Bugfiks ifbm script som henter PDF-er og laster opp på filserver
  • Brukers firmanavn står nå som avsender av e-post med faktura
  • Fikset bug i lister i IE8

21. mars 2013 – Import fra Faktura1.no aktivert (nyhet her)

20. februar 2013 – Mulig å slette OCR-innbetalinger uten å knytte mot kunde/faktura

2. februar 2013 –  Nye lister, kalendere og søkeresultatlister Raskere søkefunksjon

2012


 

20. desember 2012 – Oppgradert til mangedoblet kapasitet på database- og webserver

14. desember 2012 – Mulig å lagre og slette betalingskort

  • Lagre-knapp for kortdata etter betaling
  • Kort huskes på firma på tvers av alle Conta-tjenester
  • Betalingsvindu foreslår lagret (lagrede) kort
  • Mulig å slette lagrede kort under Innstillinger – Conta-kreditt
  • E-post varsler to dager før repeterende faktura blir opprettet

4. desember 2012 – Ny betalingsløsning implementert

1-2. november 2012 – Plusspakke og engelsk faktura

  • Mer fleksibel og penere fakturalayout
  • Mulig å bytte til engelsk språk på fakturaer og alle andre dokumenter
  • Lansert Conta Faktura Pluss med KID og OCR samt annen ekstrafunksjonalitet
  • Støtte for innbetalinger med avvik og overbetaling
  • Bedre kommunikasjon med Conta Inkasso ifbm innbetalinger med avvik
  • jQuery-basert kalender med nytt utseende
  • Generering av innbetalingsbilag og periodevelger for nedlasting
  • En rekke bugfikser

24. august 2012 – Mulig å sende gratis EHF-faktura

  • Støtte for å sende fakturaer som xml-data i elektronisk handelsformat via DIFI-godkjent aksesspunkt
  • Sjekk på orgnr mot enhetsregisteret i Brønnøysund
  • Avrunding til to desimaler i hele systemet pga kommende innbetalinger med KID

25. juli 2012 – Påkrevd leveringsadresse

  • Leveringsadresse og -dato kan ikke lenger slettes, pga krav ifbm EHF-faktura
  • Egen sprettopp-boks for å redigere leveringsinformasjonen

20. juni 2012 – Kundeimport og diverse

  • Lagt inn mulighet for kundeimport fra CSV-filer
  • Forbedring av kode ifbm feilmeldinger og statusmeldinger
  • Bugfiks: Problemer med reversering av gamle kreditnotaer

11. juni 2012 – Bug i repeterende faktura

  • Linjesum tok ikke hensyn til rabatten ved utregning

12. mai 2012 – Økt antall varelinjer

  • Linjeantallet er nå økt fra 10 til 93, dvs fire fakturaark

2. mai 2012 – Varsling til bruker dersom faktura-e-post fra systemet kommer i retur

31. mars 2012 – Sperre hindrer kreditering av samme faktura to ganger ved å gå tilbake i nettleseren

6. mars 2012 – Mulig å sende kreditnotaer på nytt fra fakturadetaljene

28. februar 2012 – Innstilling for standardfirma ved innlogging for de som har flere firmaer

14. februar 2012 – Flere filtervalg for fakturaliste (fakturaer-fanen)

3. februar 2012 – Privatpersoner kan nå lage inkassosaker fra Conta Faktura

30. januar 2012 – Bugfiks

  • Fjernet mulighet for at midlertidige filer ble liggende på tjener i noen tilfeller
  • Varenavn med apostrof ble ikke lastet inn i faktura

24. januar 2012 – Notater på kundekort i Conta Inkasso vises nå også på kunde i Conta Faktura

17. januar 2012 – Bedre sjekk på om e-postadressen er riktig ved registrering

6. januar 2012 – Bugfiks:

  • Fikset problem med MVA-type i Internet Explorer
  • Scriptet sjekker ikke lenger databasen for MVA-sats hvis dato er i dag (hjelper på hastigheten)

2011


 

23. desember 2011 – Ekstra data i listeeksporter

  • Vareliste til Excel: Antall solgt, omsetning totalt og snittpris per vare
  • Kundeliste til Excel: Adresse, e-post og telefonnummer

16. desember 2011 – Negative varelinjesummer, mm

  • Mulig å legge inn varelinjer med negativt fortegn
  • Fakturaer som får negativ sluttsum blir automatisk til kreditnota
  • Nye rapporter: Nøkkeltall og varer, med eksport til regneark
  • Flere kolonner med på eksport av fakturaliste: Forfallsdato, nettobeløp, MVA og restbeløp
  • Restsummer på mindre enn kr 10 kan avskrives uten å lage purring først
  • Fikset menyen på Endre firma
  • Fjernet rabattprosent fra faktura hvis rabatten er null

14 desember 2011 – Småting

  • Logo med julesnø publisert
  • Manglet oppdatering av historikk når gammel kreditnota ble slettet (bugfiks)
  • Gjort mulig å slette kontakter på kunder

1. desember 2011 – Endringer i fakturalayout + diverse

  • Endring i layout i fakturahodet (også purring/kreditnota) gjør det mulig for Posten å sende retur direkte til avsender ved hjelp av konvolutter med to vinduer
  • Mulig å legge inn varepris inkl mva på /nyVarephp (Ny vare) Pris inkl mva inn i vareliste
  • Tab-knapp slår ut ny varelinje i faktura-redigereren
  • Bedre plass til referanser på fakturaer, både redigerer og PDF
  • Restbeløp på mindre enn ett øre blir satt til null (bugfiks)
  • Fikset feil som gjorde at mvaDato i sjeldne tilfeller ble feil og førte til at feil mva-sum viste på giro
  • Lagt til flere og bedre infotekster/ikon, bla th for leveringsadresse og ved repetisjon av fakturaer

26. oktober 2011 – Diverse forbedringer

  • MVA settes automatisk til “unntatt” i varelinjer når kunden har adresse i utlandet (Det er fremdeles MVA på salg til utlandet hvis varen/tjenesten leveres i Norge, men vi innfører dette siden vi antar at de fleste her leverer til utlandet)
  • Gjort det mulig å velge datoer fra forrige/neste måned i kalenderne
  • Systemet husker nå rekkefølgen på fakturalinjer i kladder Mulig å slette hvilken linje som helst, ikke bare siste linje
  • Fikset feil på datoer på kreditnota-kladder
  • Fikset feil som gjorde det umulig å endre dato på kreditnotaer i enkelte tilfeller
  • Fikset feil som i sjeldne tilfeller gjorde at foreslått innbetalingssum var 1 krone lavere enn den skulle være

17-18. oktober 2011 – Større oppdatering: Gamle fakturaer og kortbetaling

  • Mulig å legge inn flere kontaktpersoner på bedriftskunder
  • Mulig med bokstaver i varenummer
  • Lagt til mulighet for å endre vår ref/deres ref direkte i fakturaen (nedtrekksliste eller med fritekst)
  • Postlagte brev telles ned, i stedet for opp
  • Integrasjon med Dibs kortbetalingssystem for påfyll av Conta-kreditt
  • PDF-kvitteringer sendes på e-post, lagres på filserver og vises i innstillinger
  • Eget menypunkt for å legge inn gamle fakturaer fra før man begynte med Conta Faktura
  • Mulig å kreditere gamle fakturaer, samt purre, sette betaling, slette og sende til inkasso
  • Mindre størrelse på logo
  • Bedre plassering av kalender i enkelte skjermbilder
  • Div bugfiks repetering, innbetaling og kreditnota
  • Bedre samhandling mellom inkasso og faktura ved avskrevet tap
  • Søk på kunde gir treff på alle ord i navnet (man finner Røde Kors ved å søke på “kors”)

6. september 2011 – Forbedring av e-postutsendelse

  • Omskriving av prosedyre for sending av fakturaer som vedlegg
  • Bekreftelse til systemet om at e-posten er sendt
  • Maksgrense for vedlegg satt til 5 MB

2. september 2011 – Bugfiks vare- og kundesøk

  • Feil som gjorde at Æ, Ø og Å (store bokstaver) ble utelatt fra ajax-søk

4. august 2011 – Bugfiks sletting av innbetalinger

  • Applikasjonen låste seg hvis man ville slette en innbetaling og glemte å velge hvilken

2. august 2011 – Endring av brukerinformasjon

  • Forbedring av sjekker når bruker gjør endringer i innstillinger

21. juli 2011 – Forbedring av visning på iPad

  • Fjernet hvit marg som viste til høyre på iPad-skjermer

1. juli 2011 – Forsinkelsesrente oppdatert fra 9 til 9,25 prosent

16. juni 2011 – Bugfiks

  • Land på kunde “smittet over” på land på firma i PDF-en

25. mai 2011 – Leveringsadresse automatisk inn i meldingsfelt

15. mai 2011 – Endring av dato på fakturaer og kreditnota

  • Fakturering frem i tid med kalender i fakturaredigereren

6. mai 2011 – Ny plassering av notater på kundekortet

3. mai 2011 – Alle ikoner på plass Bedre gulfarge på giro

26. april 2011 – Husk-meg-funksjon for innlogging

14. april 2011 – Endret restbeløp i kreditnota til 0,-

8. april 2011 – Bugfiks

  • Lagring av organisasjonsnummer på kundekort

7. april 2011 – Lansering

  • Conta Faktura ble gjort tilgjengelig for alle
Abonner på Conta sitt nyhetsbrev

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.