Driftsmeldinger
Problemer eller spørsmål? Send en melding til kundeservice.
25. oktober 2023
Det skal gjøres en oppgradering av eskattekort-løsningen. Oppgraderingen er planlagt gjennomført mellom kl. 10 og kl. 12.
Dette rammer bestillinger av skattekort fra arbeidsgivere via RF1211 og RF1307.
I perioden oppgraderingen pågår vil man måtte forvente forsinkelser på bestillinger fra disse skjemaene. Det kan også bli ustabilitet i perioden rett etter oppgraderingen.
26. – 27. oktober 2023
Natt til fredag vil det ikke være mulig å bruke BankID på grunn av vedlikeholdsarbeid. Vedlikeholdet vil pågå fra klokken 22 torsdag kveld til klokken 07 fredag morgen.
Det vil ikke være mulig å logge seg inn noe sted ved hjelp av BankID i løpet av denne perioden, i følge kommunikasjonssjef Hege Steinsland til VG.
7.-12. september 2023
På grunn av vedlikehold hos betalingspartneren vår, ZTL, vil det ikke være mulig å gjennomføre betalinger fra følgende banker fra 7. til og med 12. september 2023:
- Grong Sparebank
- Birkenes Sparebank
- Vekselbanken
- Andebu Sparebank
- Etnedal Sparebank
- Berg Sparebank
- Larvikbanken
- Eidsberg Sparebank
- Valdres Sparebank
- Sogn Sparebank
Det gjelder både regnskapsprogrammet og lønnsprogrammet. Alle andre banker skal fungere som normalt.
10. mai 2023
Vi opplever for øyeblikket problemer med å sende EHF fra systemet. Det jobbes med feilsøking og vi håper å løse problemet innen kort tid. Prøv gjerne igjen senere eller bruk en annen sendemetode.
Problemet er løst.
10. februar 2023
Sakssystemet vårt er dessverre nede for øyeblikket, og vi har dermed utfordringer med å svare på saker som kommer inn til kundeservice. Systemleverandøren er på saken.
Systemet er oppe og går igjen.
10. februar 2023
Support på telefon og chat vil være stengt fra kl. 12.00 og ut arbeidsdagen grunnet kurs. Det er fortsatt mulig å sende henvendelser på e-post.
3. januar 2023
Det er for øyeblikket utfordringer med å sende inn MVA-melding fra Conta. Vi undersøker problemet sammen med Altinn.
10. august 2022
Det er for øyeblikket utfordringer med å sende faktura på e-post direkte fra systemet.
Feilen er nå rettet opp.
3. august 2022
Vi har for øyeblikket utfordringer med følgende funksjonalitet:
- Opprette faktura
- Opprette kunder
- Legge inn kontaktperson til EHF
- Vedlegg på fakturaer
Feilen er nå rettet opp.
13. juli 2022
Skatteetaten opplever problemer som gjør at du ikke mottar kvittering for innlevering av MVA-meldingen. Den kan leveres som normalt i Conta, men du vil for øyeblikket ikke motta bekreftelse eller betalingsinformasjon fra Skatteetaten.
Feilen er nå rettet opp.
9. juni 2022
Vi har for øyeblikket utfordringer med å opprette og endre kladder i Conta. Feilen er oppdaget og vi jobber med å fikse den.
Feilen er nå rettet opp.
25. april 2022
Problemer hos Altinn – Altinn opplever feil med sending og mottak av data som også påvirker innrapportering fra Conta sine tjenester. Altinn jobber med å fikse feilen.
Feilen er nå rettet opp i Altinn.
7. april 2022
Altinn har for øyeblikket problemer med innlogging. Dette påvirker tjenestene våre som er koblet til Altinn, som innlevering av MVA-melding og næringsoppgave og lønnsprogrammet Tritt. Conta fungerer ellers som normalt.
Feilen er nå rettet opp i Altinn.
22. mars 2022
Vi opplever for øyeblikket tekniske utfordringer rundt innlevering av Næringsoppgave 1 fra Conta til Altinn. Det jobbes iherdig med å fikse problemet.
Feilen er nå rettet opp i og det er mulig å sende inn Næringsoppgave 1 fra Conta (24.03.2022).
22.02.2022 – Kjent feil: Virksomheter mottar gamle EHF-er på nytt (RETTET)
Virksomheter som mottar EHF i Conta kan for øyeblikket oppleve å motta gamle EHF-er på nytt.
Dette skyldes feil som oppstod i 19-tiden i den sentrale EHF-portalen som formidler EHF-ene mellom regnskapsprogrammene, og vi har tatt kontakt med dem og meldt fra om feilen.
I mellomtiden; hvis du mottar gamle EHF-fakturaer fra leverandører på nytt, er dette årsaken. Du kan trygt slette disse duplikatene.
Feilen er nå rettet opp i (23.02.2022)
23.-28.februar – planlagt vedlikehold hos Skatteetaten
Skatteetaten planlegger vedlikehold av systemene sine fra onsdag 23. februar kl. 12:00 til mandag 28. februar kl. 07:00. Det vil ikke være mulig å levere MVA-meldinger i dette tidsrommet. Merverdiavgiftsregisteret vil også bli utilgjengelig i samme periode.
18. januar 2022 – planlagt vedlikehold – FERDIG
DNB planlegger vedlikehold av tjenestene sine mellom kl 09:00 og 14:00 den 18. januar. Hvis du har bedriftskonto hos DNB og bruker banktjenestene fra Conta til å betale regninger vil du kunne oppleve avbrudd og ustabilitet i denne perioden.
7. januar 2022
Vi opplever for øyeblikket problemer med å logge inn i Conta. Det jobbes iherdig med problemsøking og fiksing.
Problemet er nå løst, og det skal være mulig å logge inn igjen.
13. desember 2021
Conta vil informere om at vi har forsinkelser på flere av våre tjenester. På grunn av problemer hos Brønnøysundregisteret er deler av deres nettbaserte tjenester nede for øyeblikket.
Les mer om det her: https://www.nrk.no/nordland/sikkerhetshull-i-java.-altinn_-bronnoysundregistrene-og-flere-tusen-selskaper-rammet-av-datafeil-1.15769345
Brønnøysundregistrene håper på vanlig drift i løpet av mandag 13. desember.
For Conta og Tritt vil dette påvirke tjenester knyttet opp mot Brønnøysundregistrene. Vi vil for eksempel ikke kunne utføre registreringer av ENK og AS samt andre funksjoner som bruker oppslag mot Brønnøysundregistrene.
Problemet er nå løst.
26. november 2021
Samarbeidspartneren vår BRAbank planlegger nødvendig oppgraderinger av systemene sine i helgen.
Du kan derfor oppleve at fakturasalgtjenesten Superraskt oppgjør er ustabil frem til 28. november kl. 21:00. I perioden 26. november kl. 15:00 til 27. november kl. 12:00 vil tjenesten være helt nede.
Ingen andre funksjonaliteter eller tjenester i Conta vil bli påvirket av oppgraderingen hos BRAbank.
1. oktober 2021
På grunn av en feil i e-postsystemet hos en ekstern leverandør, mottar kundeservice dessverre ikke henvendelser på e-post for øyeblikket. Leverandøren jobber med problemet og vi håper at det er i orden straks.
Problemet er nå løst.
23. september 2021
Grunnet en feil hos en ekstern leverandør får kundeservice ikke sendt ut e-post fra systemet. Vi mottar fortsatt alle e-poster dere sender, men det kan ta litt lenger tid enn vanlig å få svar. Chat fungerer som normalt.
Problemet ble løst hos leverandør ca. kl. 13:00.
31. august 2021
Vi har for tiden problemer med sakssystemet som kundeservice bruker. Dette gjør at chat er nede, og vi får dessverre ikke svart deg så raskt som vi vil.
Problemet er per kl. 9:30 løst av leverandør.
23. april 2021
Vi opplever for øyeblikket avbrudd i tjenestene til Conta. Det jobbes iherdig med problemsøking og fiksing.
OPPDATERING: Problemet er per kl 17:00 løst og ting skal være oppe og gå igjen. Vi beklager nedetiden for alle våre kunder og ønsker alle en god helg.
01. februar 2021
Vi opplever for øyeblikket problemer med å logge inn i Conta med Internet Explorer 11. Vi er på saken, og enn så lenge kan du logge deg inn i en annen nettleser. Beklager ulempen!
Problemet er nå løst.
05. januar 2021
Grunnet en teknisk feil har enkelte brukere fått dobbelt opp av fakturaen i forbindelse med fornyelse av abonnementet sitt.
Vi beklager på det sterkeste for ulempen det medfører, og gjør alt vi kan for å finne feilen og svare på henvendelser så raskt som mulig.
Problemet er nå løst.
04. desember 2020
Vi har dessverre store utfordringer med chatløsningen i Conta, og har derfor valgt å deaktivere tjenesten til vi får rettet opp feilen. Dette betyr at det ikke vil være mulig å nå kundeservice dirkete via chat inntil videre, men send oss gjerne en e-post på [email protected] så svarer vi så raskt vi kan.
Problemet er nå løst.
02. oktober 2020
Superraskt oppgjør (fakturasalg) fungerer ikke for øyeblikket på grunn av problemer hos en underleverandør av Easybank. De jobber med å løse det.
Problemet er nå løst.
16. september 2020
Det har dessverre oppstått problemer med å sende eFaktura fra systemet på grunn av tekniske problemer hos en av underleverandørene våre.
De eFakturaene som har blitt sendt fra Conta mellom 14. og 16. september 2020 ligger i kø og vil sendes automatisk så snart tjenesten er oppe og går igjen. Du trenger med andre ord ikke å foreta deg noe hvis du har prøvd å sende eFaktura i denne perioden.
Problemet er nå løst.