Gratis webinarer fra Conta - Lær om regnskap, skatt og mye mer!

7 regnskapstips for ferskinger

Startet egen virksomhet? Her er tipsene du trenger for å komme på rett kjøl med regnskapsføringen.

Kafé-eier som ser inn i kameraet
Jostein Hakestad

Startet egen virksomhet? Her er tipsene du trenger for å komme på rett kjøl med regnskapsføringen.

Regnskapsføring, det vil si prosessen med å registrere alle transaksjoner i firmaet ditt, er noe alle som driver egen virksomhet må gjøre. Det kan virke litt skummelt for mange. Den gode nyheten er at du kan gi deg selv en god start med noen få grep.

Trenger bedriften din et regnskapsprogram? I Conta kan du enkelt føre regnskapet selv eller invitere inn en regnskapsfører til å hjelpe deg.

Prøv Conta gratis

Her er de beste tipsene fra Conta sine regnskapsførere:

1. Ta vare på alle bilag

Et bilag er noe som dokumenterer at en transaksjon fant sted, enten det er snakk om en kassalapp eller en faktura du har sendt eller mottatt. Disse må du ta godt vare på. 

Lovkravene til oppbevaring av dokumentasjon er strenge. Alle fakturaer, kvitteringer og lignende må oppbevares trygt i fem år på norsk jord. «Trygt» i dette tilfellet betyr sikret mot tyveri, brann og andre former for skade.

Det betyr ikke at du må ha masse permer i en safe: Du kan lagre alt elektronisk så lenge du følger kravene til oppbevaring. Det er også viktig å ha et system på all dokumentasjonen som gjør det enkelt å hente bilag frem igjen. Alle bilag skal være nummererte og kunne spores tilbake til hver transaksjon. 

Når du laster opp kvitteringer i regnskapsprogrammet til Conta lagres alt trygt i 10 år. Da kan du kaste de gamle papirlappene.

Du kan bruke vår mobilapp for kvitteringer, sende dem til opplastede bilag i programmet på e-post eller laste dem opp direkte i nettleseren. Du kan prøve Conta gratis i 30 dager.

Allerede Conta-bruker? Logg inn og prøv gratis.

Husk at du også i mange tilfeller må sannsynliggjøre at kjøpet var relevant for virksomheten for å kunne trekke fra MVA på det. Skriv for eksempel en forklaring på bilaget og signer med dato. 

Les også: Dette koster det å miste en kvittering

2. Ikke jobb i skippertak

Det kan være veldig demotiverende å ha et fjell av kvitteringer å bokføre, samtidig som det faktisk kan være ganske tilfredsstillende å holde alt a jour på en ordentlig måte!

Gjør det til rutine å være mest mulig oppdatert med bokføringen. Nøyaktig hvordan du gjør dette velger du, men vi anbefaler at du setter opp faste tider, for eksempel en gang i uken, der du får unnagjort både fakturering og regnskap

Hvis ikke er det lett å miste oversikten, og da kan ting hope seg opp slik at du må sitte med regnskapet på sene kvelder.

Visste du at du kan motta EHF i Conta? Det vil si at du mottar fakturaen rett i regnskapssystemet hvor den bokfører seg selv. Snakk om å spare tid!

3. Sett deg inn i regnskapskontoene tidlig

Bokføring betyr i praksis at man registrerer hver eneste transaksjon som finner sted i virksomheten. For å gjøre dette bruker man ulike grupper av regnskapskontoer som forteller hvor pengene kom fra og hvor pengene gikk hen. Alle transaksjoner skal derfor registreres på minst to kontoer

Regnskapsprogrammet til Conta hjelper deg godt på vei, men det kan være en god idé å gjøre deg så kjent som mulig med regnskapskontoene som brukes i Norge (kalt SAF-T standarden) slik at det blir lettere å gjøre ting riktig. Ta en titt på kontoplanen under INNSTILLINGER og så REGNSKAP.

Kjøp av en skriver til 1 500 kroner til firmabruk, kjøpt med firmaets bankkort, kan for eksempel registreres slik:

Debet (inn på) konto 6540 Inventar: 1 500

Kredit (ut av) konto 1920 Bankkonto: 1 500 

Pengene ble dermed kreditert bankkontoen fordi pengene kom derfra, og siden de ble investert i en skriver blir samme summen ført der som debet.

Du kan lese mer om debet og kredit her.

En generell huskeregel er at jo lavere tallet på kontoklassen, jo mer langsiktig type verdi er det snakk om. Derfor er for eksempel eiendeler på gruppe 1, og varer som du skal omsette videre i 4-klassen. 

Last ned en oversikt over de forskjellige kontoklassene.

4. Finn et regnskapsprogram du liker å jobbe i

Hvis du skal bruke noen timer hver måned på regnskapsføring er det viktig at du finner et program du faktisk liker å bruke. 

Et godt regnskapsprogram gjør at du slipper for mange manuelle prosesser, og forenkler det som er komplisert. 

Et godt eksempel er hvordan programmet håndterer merverdiavgift, både når du registrerer en transaksjon og når du skal sende MVA-meldingen. Regnskapsprogrammet bør gjøre det vanskelig å gjøre feil, og lett å gjøre ting riktig! 

Regnskapsprogrammet er gratis å prøve i en måned, og er laget for å gjøre regnskapsføringen så enkel og sømløs som mulig. Prøvekjør det og se om det passer firmaet ditt!

5. Gå gjennom bankutskriften hver måned

Kontoutskriften fra firmaets bankkonto er guiden du trenger for å sjekke om du har ført alle hendelser inn i regnskapet. Det er veldig viktig å gjøre dette steget hver eneste måned.

Etter hver måned går du rett og slett bare gjennom alle hendelser i banken din, og sjekker om de har en match i regnskapet. I regnskapsprogrammer er det som regel en funksjon hvor du kan laste opp kontoutskriften og kryssjekke alle transaksjonene.

Kun ved å ta denne jevnlige sjekken kan du være sikker på at du har fått med deg alt, siden utskriften fra banken tross alt er «fasiten» på hva som faktisk har gått inn og ut av kontoen din.

Slik gjør du: Du finner bankavstemming under menyfanen BILAG i regnskapsprogrammet. Her kan du laste opp en PDF av bankutskriften, føre inn saldoen fra denne og kontrollere at det er samme sum som i regnskapet. 

Hvis du sammenligner saldoen på regnskapskontoene med saldoen på bankkonto og finner et avvik på 1 500 kroner, er sjansen stor for at du ikke har bokført den skriveren du kjøpte i eksempelet lenger oppe. 

Mange firmaer har flere kontoer, og dette kompliserer bokføringen. Ta en vurdering på om du klarer deg med bare én bankkonto i virksomheten. Mange enkeltpersonforetak dropper til og med å ha egen bankkonto.

Sliter du med at kundene somler med å betale fakturaer? Med Superraskt oppgjør kan du selge fakturaen din for et lite gebyr, og få pengene på konto dagen etter!

6. Finn ut hvilke skjema du må sende inn til myndighetene

Alle næringsdrivende har rapporteringsplikter overfor myndighetene enten det er enkeltpersonforetak, aksjeselskaper eller andre organisasjonsformer. Pliktene varierer basert på hva slags virksomhet du driver, omsetningen din og en rekke andre forhold. 

Derfor bør du gjøre deg kjent med hvilke skjema og frister som gjelder firmaet ditt. Har du ansatte må du levere a-melding, er du MVA-registrert må du levere MVA-melding, og så videre. Et AS må levere årsregnskap, mens et enkeltpersonforetak stort sett ikke trenger å gjøre dette. 

Har du ENK og skal levere Næringsoppgave 1? Nå finner du alle tallene du trenger for å fylle den ut i rapporten Næringsoppgave 1 i Conta.

Leveringsfrister for firmaet ditt i 2021

Velg firmatype:

Dette er de generelle fristene som gjelder for alle enkeltpersonforetak. Du kan også krysse av i boksene for å se flere frister for bedriften din.

Enkeltpersonforetaket mitt er:

Januar

  • 5 Jan

    Levere a-melding.

  • 15 Jan

    Betale arbeidsgiveravgift og skattetrekk.

Februar

Mars

April

Mai

Juni

Juli

  • 5 Jul

    Levere a-melding.

  • 15 Jul

    Betale arbeidsgiveravgift og skattetrekk.

  • 31 Jul

    Levere årsregnskap.
    Fristen er utsatt til 30. september.

August

September

  • 6 Sep

    Levere a-melding.

  • 15 Sep

    Betale arbeidsgiveravgift og skattetrekk.

  • 15 Sep

    Betale forskuddsskatt.
    Gratis webinar om skatt for ENK.

  • 30 Sep

    Ny frist for å levere årsregnskap.

Oktober

November

  • 5 Nov

    Levere a-melding.

  • 15 Nov

    Betale arbeidsgiveravgift og skattetrekk.

Desember

7. Skaff hjelp om du ikke får det til 

Hvis du støter på et problem er det ingen skam i å søke hjelp. Det vil alltid dukke opp utfordringer og spørsmål underveis, og det å spørre en regnskapsfører vil gjøre deg trygg på at du håndterer ting riktig. 

Mange velger også å overlate hele regnskapet til en regnskapsfører. Med et visst volum av bilag i måneden kan det raskt svare seg å la noen andre ta over jobben. 

Du kan invitere andre brukere, for eksempel en regnskapsfører, til å bruke regnskapsprogrammet.  Gå til INNSTILLINGER, så VIRKSOMHET, og under BRUKERE-fanen kan du sende invitasjon til andre som skal ha tilgang til regnskapet ditt.

Finn en regnskapsfører som kan hjelpe deg i Conta.

Hvis du driver et aksjeselskap, som har enda flere rapporteringsplikter og må levere årsregnskap, kan det gi deg trygghet å vite at alle frister blir overholdt og pliktene dine blir ivaretatt av profesjonelle. 

Merk at hvis noen utenfor firmaet skal føre regnskapet ditt må de ha autorisasjon fra Finanstilsynet.

Vil du lære mer om hvordan du kan føre regnskap? Ta en titt på vårt regnskapskurs!

LES OGSÅ: Finn svar på det du lurer på om regnskapsføring

        Array
(
    [0] => WP_Term Object
        (
            [term_id] => 156
            [name] => Regnskap og bokføring
            [slug] => regnskap-og-bokforing
            [term_group] => 0
            [term_taxonomy_id] => 156
            [taxonomy] => category
            [description] => 
            [parent] => 151
            [count] => 53
            [filter] => raw
        )

)
Array
(
    [0] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 53215
            [post_author] => 76
            [post_date] => 2021-08-31 14:06:02
            [post_date_gmt] => 2021-08-31 13:06:02
            [post_content] => 

Du har kanskje hørt begrepene før? Her forklarer vi hva som er forskjellen på skattemessig og regnskapsmessig regnskap.

Når du driver din egen bedrift, er det mange ting du må forholde deg til i tillegg til kjernevirksomheten din. Kanskje fører du regnskapet til bedriften selv? Hvis du driver aksjeselskap, har du mest sannsynlig hørt om skattemessige verdier og regnskapsmessige verdier. 

Skattemessige og regnskapsmessige verdier er mest brukt for deg som leverer Næringsoppgave 2. Dette gjelder alle aksjeselskap og noen få enkeltpersonforetak. Men vet du hva forskjellen på dem er?

Følger forskjellige lover

For å begynne helt enkelt: Et skattemessig regnskap følger skatteloven, mens et regnskapsmessig regnskap følger regnskapsloven

Skatteloven og regnskapsloven har forskjellige måter å beregne verdi på blant annet eiendeler i en bedrift. 

Si at du driver et byggefirma som har kjøpt en gravemaskin. Gjennom flere år vil verdien på gravemaskinen synke. I regnskapet beregner du verdien på gravemaskinen ved å avskrive den

Det er her forskjellen på skattemessig verdi og regnskapsmessig verdi kommer inn i bildet. Skatteloven og regnskapsloven bruker nemlig forskjellige måter å avskrive en eiendel på.

Å avskrive vil si å kostnadsføre kjøpet over en lenger periode og fordele levetiden til eiendelen i regnskapet. Les mer om avskrivning her.

Hva er skattemessig regnskap?

Et skattemessig regnskap brukes i skattemelding, næringsoppgave og eventuelle vedlegg. På grunn av det, er det mest vanlig at bedrifter bruker skattemessig regnskap i det vanlige regnskapet sitt. 

I skattemelding og næringsoppgave gjelder altså skatteloven. Ifølge skatteloven, skal en eiendel avskrives med saldoavskriving. Når du bruker saldoavskriving, avskriver du eiendelen med en fast prosent hvert år. 

Skatteetaten har forskjellige satser for ulike grupper eiendeler. For gravemaskiner og andre anleggsmaskiner, er satsen 20 prosent. Det betyr at basert på skatteloven, blir gravemaskinen verdt 20 prosent mindre for hvert år. 

Slik avskriver du med saldoavskriving

Hva er regnskapsmessig regnskap?

Det regnskapsmessige regnskapet er årsregnskapet som leveres til Regnskapsregisteret. Da er det regnskapsloven som gjelder. 

Når regnskapsloven beregner verdien på en eiendel, brukes lineær avskrivning. Da avskriver du eiendelen med en bestemt sum hvert år. 

Hvilken verdi du avskriver med, avhenger av hvor lenge du selv forventer at gravemaskinen skal vare. Hvis du tror at den skal vare i ti år, deler du kjøpsprisen på ti og avskriver med det beløpet hvert år. 

Slik avskriver du med lineær avskrivning

Vurderer verdien på flere ting i bedriften

Skattemessige og regnskapsmessige verdier brukes som sagt når du skal vurdere verdien på noe i bedriften din. Det gjelder ikke bare eiendeler slik som vi har forklart i dette eksempelet, men også for å beregne verdi på varebeholdning, noen typer fordringer, pensjonsmidler, aksjer og mer. 

Alt står nevnt i Skatteetaten sitt skjema «RF-1217 Forskjeller mellom regnskapsmessige og skattemessige verdier».

Må jeg bruke både skattemessig og regnskapsmessig regnskap?

Hvis du driver en liten bedrift, er det stort sett skattemessig regnskap og avskrivning du må kunne.

De aller fleste enkeltpersonforetak fører et skattemessig regnskap i det daglige. Grunnen til det, er at Næringsoppgave 1 - som de aller fleste ENK leverer - krever at regnskapet er gjort med saldoavskriving. 

Aksjeselskap leverer som regel Næringsoppgave 2. Også i denne næringsoppgaven skal det brukes saldoavskriving, altså et skattemessig regnskap.

Men, AS kan også velge å bruke lineær avskrivning, altså et regnskapsmessig regnskap, i selve regnskapet sitt. Da må du finne forskjellen mellom de skattemessige og regnskapsmessige verdiene når du skal levere skattemelding og næringsoppgave

Det gjør du ved å fylle ut og levere skjema «RF-1217 Forskjeller mellom regnskapsmessige og skattemessige verdier» sammen med skattemeldingen og næringsoppgaven. 

De som har regnskapsplikt, altså AS og et fåtall ENK, bruker stort sett regnskapsmessig regnskap i årsregnskapet som leveres til Regnskapsregisteret. Mange får hjelp av en regnskapsfører med årsregnskapet

Der har du det! Dette er forskjellen på skattemessig og regnskapsmessig regnskap.

[post_title] => Hva er forskjellen på skattemessig og regnskapsmessig regnskap? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hva-er-forskjellen-pa-skattemessig-og-regnskapsmessig-regnskap [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/dette-er-avskrivning/ [post_modified] => 2021-08-31 14:06:03 [post_modified_gmt] => 2021-08-31 13:06:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=53215 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 52800 [post_author] => 74 [post_date] => 2021-06-10 13:33:24 [post_date_gmt] => 2021-06-10 12:33:24 [post_content] =>

Aksjeselskap skal betale skatt av overskuddet sitt på forskudd. Vi forklarer hvordan du finner ut hvor mye du skal betale i forskuddsskatt og hvor ofte det skal gjøres. 

I motsetning til enkeltpersonforetak skilles det mellom eier og selskapet når du driver aksjeselskap. I et enkeltpersonforetak leveres kun en skattemelding, mens du som eier av aksjeselskap skal levere én for selskapet og én for deg som privatperson. 

Hvor mye skatt skal aksjeselskap betale? 

Aksjeselskap skal betale 22 prosent skatt av overskuddet sitt. 

Denne skatten skal betales på forskudd, det vil si før skattemeldingen er sendt inn og du har mottatt skatteoppgjøret. Aksjeselskap skal betale forskuddsskatt to ganger i året, og det betales for året etter overskuddet er opptjent.

Les også: Hva er forskuddsskatt

Når skal forskuddsskatt for AS betales? 

Fristene for forskuddsskatt for aksjeselskap er 15. februar og 15. april. Siden skatten tar utgangspunkt i overskuddet fra fjoråret, slipper du regne ut selv hva du skal betale. Likevel bør du tenke på at hvis inntekten og overskuddet ikke er likt fra år til år, vil du mest sannsynlig enten få restskatt eller skatt til gode.

Ser du at du trenger å justere skatten, kan du gjøre dette med å sende inn skjemaet RF-1097. En annen mulighet er å betale tilleggsforskudd innen 31. mai. Hvis du ser at du kommer til å få mye restskatt lønner det seg å velge en av disse mulighetene for å slippe restskatt og renter. Det er likevel ingen krav om det, men en mulighet for deg som bedriftseier.

Er selskapet ditt nytt og du ikke har noe fjorår å ta utgangspunkt i, skal du også fylle ut skjema RF-1097. Her melder du inn forventet overskudd. 

Hvordan betale forskuddsskatt for aksjeselskap? 

Du vil få en melding av Skatteetaten i januar dett år skatten skal betales. Du får da en innbetalingsblankett med sum, kontonummer og KID-nummer som du skal bruke for betalingen. 

Skatteoppgjør og tilleggsforskudd for aksjeselskap

Etter du har levert skattemeldingen vil du få et skatteoppgjør. Skatteoppgjøret kommer som regel i september. I skatteoppgjøret får du enten restskatt eller så har du betalt inn for mye skatt og har penger tilgode.

Les også: Slik bokfører du skatteoppgjøret

Trenger du et regnskapsprogram å bokføre i? Prøv faktura- og regnskapsprogrammet Conta gratis i 30 dager!

Det er flere måter å se om du vil få restskatt eller tilgode på. En mulighet er å regne ut selv manuelt. Du kan også vente til du fyller ut skattemeldingen din. Da vil du få opp en utregning. Hvis du oppdager at du vil få restskatt, vil det være en fordel å betale tilleggsforskudd innen 31. mai. Da slipper du restskatt og renter.

[post_title] => Hvordan betale forskuddsskatt for AS? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hvordan-betale-forskuddsskatt-for-as [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hvordan-betale-forskuddsskatt-for-enk/ [post_modified] => 2021-06-10 13:33:25 [post_modified_gmt] => 2021-06-10 12:33:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=52800 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 52788 [post_author] => 74 [post_date] => 2021-06-08 10:47:40 [post_date_gmt] => 2021-06-08 09:47:40 [post_content] =>

Innehavere av enkeltpersonforetak betaler skatten sin på forskudd. Vi forklarer hvordan du finner ut hvor mye du skal betale i forskuddsskatt og hvor ofte du skal gjøre det.

Når du har startet eget firma må du selv melde fra til myndighetene om at du skal betale forskuddsskatt. Det gjør du ved å logge inn på Skatteetaten og endre skattekortet ditt

Hva er forskuddsskatt? Les mer her

Siden du og enkeltpersonforetaket telles som en juridisk enhet, leveres alt i en og samme skattemelding. Du skal fylle ut feltene på “Overskudd annen næring” og “Personinntekt fra jordbruk, reindrift, skifter og annen næring” i skattemeldingen din. Du fyller ut samme tall på begge plasser. Det er disse tallene Skatteetaten tar utgangspunkt i når de beregner forskuddsskatten din. 

Hvis du regner med at du vil gå i underskudd første driftsåret, skal du ikke logge inn og endre skattekortet ditt. Dette gjelder for eksempel hvis du ser at du har kjøpt inn så mye utstyr og materialer at du ikke kommer til å tjene penger. Da skal du heller føre underskuddet inn når du leverer skattemeldingen. 

Neste års skattebeløp vil beregnes etter hva bedriften din tjente i fjoråret. Du kan alltids logge deg inn på Skatteetaten og endre, hvis du ser at du kommer til å tjene mer eller mindre enn fjoråret. 

Har du en annen jobb ved siden av enkeltpersonforetaket ditt, skal inntekten fra denne jobben også ligge i skattekortet. Jo mer du tjener, jo mer skal du skatte. 

Les mer om å drive enkeltpersonforetak ved siden av fast jobb.

Hvor mye skal jeg betale i forskuddsskatt? 

Etter at Skatteetaten har mottatt endringene i skattekortet ditt, vil de beregne et forskuddstrekk og sende deg informasjon om hva du skal betale, KID-nummer og kontonummer for innbetaling til innboksen din i Altinn. 

I et ENK skal du skatte på overskuddet ditt. Siden du betaler skatten samme år som du tjener det, kalles det forskuddsskatt. Mange enkeltpersonforetak har ulik inntekt hver måned, og det vil derfor bare være en beregning på hva du forventer å gå i overskudd med.

Hvor mye skatt du skal betale avhenger blant annet av hva inntekten din er totalt, men de fleste ENK skatter mellom 30-45 prosent.

NB! Husk at du kan få skattefradrag på de fleste utgiftene dine så lenge du har dokumentasjon på de. Les mer om skattefradrag.

Når skal jeg betale forskuddsskatt? 

Hvor ofte du betaler forskuddsskatt avhenger av foretaksformen din. Enkeltpersonforetak skal betale forskuddsskatt fire ganger i året, med fire like store innbetalinger. 

Fristene er

Merk at hvis du går glipp av en frist forfaller forskuddsskatten for resten av året med en gang. Rekker du ikke fristen 15. mars forfaller også beløpet for juni, september og desember. 

Lurer du på hvilke frister som gjelder for din bedrift? Se alle frister for næringsdrivende her

Skatteoppgjør for ENK 

Når du skal levere skattemeldingen vil du se om du får restskatt eller har penger tilgode. Dette kalles for skatteoppgjør. Uansett om du får penger tilbake eller skylder penger skal dette bokføres i regnskapet. 

Slik bokfører du skatteoppgjøret i regnskapet ditt

Trenger du et regnskapsprogram? I Conta kan du bokføre på egenhånd og med hjelp av smartteknologi har bokføring aldri vært enklere. Prøv Conta gratis!

Betal tilleggsforskudd hvis du ser du får restskatt

Når du har avsluttet regnskapet for fjoråret og fylt ut skattemeldingen, vil du kunne se om du får restskatt eller ikke. Får du restskatt kan du betale inn et tilleggsforskudd, der du betaler inn det du mangler på forskuddsskatten. Dette er ikke uvanlig å måtte gjøre, ettersom det kan være vanskelig å regne ut nøyaktig hva du kommer til å tjene i løpet av et år.  


Fristen for å betale tilleggsforskudd er 31. mai. Fordelen med å betale tilleggsforskudd er at du slipper renter på kravet hvis du har restskatt. Tilleggsforskudd er kun en mulighet for deg som næringsdrivende, og det er ingen krav om at du betaler det inn. 

Les mer om tilleggsforskudd

[post_title] => Hvordan betale forskuddsskatt for ENK? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hvordan-betale-forskuddsskatt-for-enk [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/skattefradrag-for-enk-og-as/ https://hjelp.conta.no/regnskap/bilag/bokfore-skatteoppgjor/ [post_modified] => 2021-06-08 10:59:01 [post_modified_gmt] => 2021-06-08 09:59:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=52788 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

På tide å bytte ut hjemmelagede fakturaer og bæreposer med kvitteringer?
Opplev hvor mye enklere det kan gjøres med Conta.

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.