Hvis du opplever at en kunde klager på fakturaen du har sendt, må du stoppe purre- eller inkassoprosessen og finne en måte å bli enig med kunden.
Hvis du opplever at en kunde klager på fakturaen du har sendt, må du stoppe purre- eller inkassoprosessen og finne en måte å bli enig med kunden.
Som kunde har man lov til å sende en innsigelse eller klage på fakturaen fra og med den dagen den ble sendt. Det kan være at kunden er uenig i prisen eller timeantallet du har fakturert for, at fakturaen har feil eller at de rett og slett ikke vil betale.
Hvis du har sendt purringer eller inkassovarsler til kunden, må denne prosessen fryses inntil det er avklart hvordan dere skal bli enige. Om dere ikke greier å bli enige dere imellom, må saken sendes til Forliksrådet.
Hvis du mener kravet ditt er rettmessig er det ingen grunn til å gi opp. Men hvis du er enig i at noe er feil med leveransen eller prisene du har fakturert, kan du enten gi prisavslag, eller kreditere hele/deler av fakturasummen.
Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.