Gratis webinarer fra Conta - Lær om regnskap, skatt og mye mer!

6 vanlige regnskapsfeil du bør unngå

Med tid, interesse og grunnleggende kunnskap er det fullt mulig å føre regnskapet selv. Men i begynnelsen er det lett å gjøre noen nybegynnerfeil. Slik unngår du vanlige regnskapsfeil.

Kvinne som jobber på PCen og klapper hund
Hanne Mørch

Med tid, interesse og grunnleggende kunnskap er det fullt mulig å føre regnskapet selv. Men i begynnelsen er det lett å gjøre noen nybegynnerfeil. Slik unngår du vanlige regnskapsfeil.

1. Du kommer for sent i gang med regnskapet

Det er lett å nedprioritere regnskapet, spesielt i oppstarten når du har mye annet å tenke på, men du sparer deg selv mye hodebry ved å finne et regnskapsprogram du liker å jobbe med, og registrere kjøp og salg fortløpende.

Venter du for lenge er det fort gjort å glemme hva som ble kjøpt eller solgt, eller hvor du la kvitteringene. Det er ikke lurt å jobbe i store skippertak – da blir det mye vanskeligere å føre regnskap enn det trenger å være.

Bokføringsforskriften stiller også krav til hvor ofte regnskapet ditt må være oppdatert: Innen alle frister, men senest hver fjerde måned. Hvis regnskapet ditt generelt sett er nokså a jour, er det også mye lettere å overholde fristene.

Ikke gå glipp av en frist, da kan du ende opp med store bøter: å levere Aksjonærregisteroppgaven for sent, for eksempel, fører til bøter på over 1000 kroner per dag.

2. Du tar ikke vare på kvitteringer når du legger ut

Hvis du legger ut for firmaet i starten, må du huske å ta vare på kvitteringene! Med kvitteringene kan du føre kjøpene som penger du som privatperson har lånt til selskapet.

Når selskapet begynner å tjene kan du få igjen pengene skattefritt. Du må huske å få firmaets navn på kvitteringene, og levere utleggsliste når det dreier seg om mindre enn 1000 kroner.

Det er utrolig viktig at du tar vare på alt som viser inntektene og utgiftene til firmaet ditt. Du må ha kvitteringer for å kunne trekke fra skatt og merverdiavgift, og hver kvittering er derfor verdt mye penger for firmaet ditt.

Les også: Hva koster det å miste en kvittering på 1000 kroner?

Pass også på at dokumentasjonen møter kravene til bilag.

Du kan ta bilde av kvitteringene dine og sende kvitteringene rett til regnskapet med en gratis mobilapp hvis du fører regnskap i Conta.

Den kunstige intelligensen som blir brukt i appen, sørger for at alle bilagene du laster opp til regnskapsprogrammet er av god nok kvalitet.

Prøv Conta gratis

Allerede Conta-bruker? Logg inn og prøv gratis.

3. Du fører ikke skattepliktige fordeler på rett måte

Bedriften kan få skattefradrag for alle kostnader forbundet med driften. Men hvis selskapet betaler for noe du også bruker privat, for eksempel mobil eller bil, er det en skattepliktig fordel som du andre ansatte må skatte av privat. 

Dette føres ulikt for ansatte i aksjeselskap og innehavere av enkeltpersonforetak.

For alle som er ansatte i AS, inkludert eiere, må fordelene meldes inn via et lønnssystem slik at ansatte betaler skatt på beløpet og selskapet betaler arbeidsgiveravgift. Når du har kjørt lønn, vil lønnssystemet gi deg en rapport som viser hva som skal føres i regnskapet.

For innehavere av enkeltpersonforetak må fordelen føres direkte i regnskapet, og en del av beløpet skal bokføres slik at det skattes på.

For telefon/internett er det skattepliktige beløpet satt til 4392 kroner per år, uavhengig av hvor mange tjenester bedriften har og hvor mye totalen er på. 4392 kroner skal derfor føres som debet på konto 2068 – den viser at du har fått enten fordeler eller penger privat og skal skatte av dette.

Det samme beløpet skal føres som kredit på konto 7098, en konto du må opprette for å redusere beløpet som bedriften din får skattefradrag på.

Bruk av bil beskattes ulikt basert på om du har elektronisk kjørebok, hvilken verdi bilen har og hvor mye du kjører. Slik fungerer fradrag for bruk av bil

Hvis du, for eksempel, bruker firmabil privat fører du beløpet som debet på konto 2075 som viser at du har fått fordeler eller penger privat, og kredit på konto 7099, som du må opprette for å redusere beløpet som bedriften din får skattefradrag på.

Du må ha dokumentasjon på alt du fører i regnskapet. Du kan, for eksempel, bruke beregningen eller rapporten fra lønnssystemet som bilag.

4. Du fører ikke lønn på riktig måte

Hvis du har ansatte må du føre lønn i regnskapet. Det er noen som da fører utbetaling av lønn rett på konto 5000 Lønn til ansatte.

Men du må faktisk legge ved en lønnsberegning, som viser bruttolønn, nettolønn, skatt og arbeidsgiveravgift. Du kan ikke bare føre lønn, men må gjøre det som kalles å «kjøre lønn», og det bør gjøres i et lønnssystem.

Lønnssystemet vil gi deg en lønnsslipp, tall til a-meldingen du skal levere hver måned og bilag som du kan bruke som dokumentasjon på det du fører i regnskapet.

Hvis du driver et ENK og skal ta ut penger til privat bruk, føres det på 2060 Privat konto, og ikke på 5000 Lønn til ansatte.

For å føre lønn i Conta må du først kjøre lønn gjennom et lønnssystemet og så føre tallene du får inn i regnskapet ditt. Slik bokfører du lønn.

5. Du fører på feil kontogruppe

Å føre på feil konto er ikke så alvorlig, det er flere tilfeller hvor kjøp kan føres på ulike kontoer. Hvis en snekker, for eksempel, kjøper en drill kan det føres på 6500 motordrevet verktøy eller 6510 håndverktøy.

Det viktigste er å bruke sunn fornuft, og å være konsekvent med å føre like kjøp på samme konto.

Last ned denne oversikten over kontoklassene.

Kjapt om hvordan regnskapet ditt er satt opp: Alt som skjer i bedriften din skal bokføres på en regnskapskonto. For eksempel så skal penger inn og ut av bankkontoen til bedriften din føres på 1920. I dette eksempelet er:

1 kontoklassen
19 kontogruppen
1920 den spesifikke kontoen

Det viktigste er å bokføre på riktig kontoklasse og helst riktig kontogruppe. Da vil regnskapet ditt stort sett stemme, selv om du ikke har brukt akkurat riktig konto.

Fører du derimot på feil kontogruppe kan det få større konsekvenser for regnskapet ditt.

  • Kjøp av telefon skal ikke føres på kontoen som heter 6900 Telefon. Når du søker på «telefon» blant regnskapskontoene dine vil denne komme opp, men den er altså kun for telefonregninger. I stedet må du føre telefon på en 65 konto, enten 6540 Inventar eller 6559 Andre driftsmateriell.
  • Drivstoff for maskiner som brukes i produksjon skal ikke føres på kontoen som heter «7000 Drivstoff biler». I stedet skal kostnader til slikt drivstoff føres på konto 6200 Elektrisitet, drivstoff, vann til produksjon.
  • Renovasjon skal kun føres på 6320 Renovasjon, vann, avløp o.l., når det er snakk om kommunale avgifter på eiendom som du leier eller eier. Byggefirma som leverer avfall til deponi skal føre det på, for eksempel, 4500 Fremmedytelse og underentreprise, siden bortkjøring av avfall er en tjeneste de leverer til kundene sine, og det da er en varekostnad for firmaet.

Det er lett å ta feil når kontoene har navn som «Telefon» eller «Drivstoff». Den enkleste løsningen er å sette seg inn i hva de forskjellige kontogruppene betyr

Visste du at den kunstige intelligensen i Conta hjelper deg med å velge riktig konto? Hver gang du bokfører noe du har kjøpt, lærer AI’en Kaia hvilke valg du og andre brukere tar når dere bokfører. Dette kalles maskinlæring. Slik blir Conta smartere og smartere for hver dag som går og gir deg enda mer presise kontoforslag. Les mer om AI i Conta.

I regnskapsprogrammet til Conta kan du gå til INNSTILLINGER > REGNSKAP og deretter KONTOPLAN for å redigere navn og beskrivelsen på kontoene. Vi anbefaler kun å gjøre det dersom du er sikker på hva kontoene skal brukes til, og endringer hjelper deg å føre riktig.

Kontoplanen i Conta er basert på SAF-T standarden, som ble lovpålagt å bruke fra 2020.

6. Du skiller ikke ut varekostnader for selskapet ditt

Denne feilen høres komplisert ut, men betyr egentlig bare at du ikke skiller mellom kostnader knyttet til å produsere varer eller tjenester, og kostnadene som går med til å drive selskapet ditt.

For eksempel: du driver et renholdsfirma og kjøper inn renholdsprodukter. Fordi renholdsproduktene brukes når du leverer tjenester skal det føres på kontogruppe 40 Forbruk av råvarer og innkjøpte halvfabrikata. 

Hvis du derimot kjøper inn renholdsprodukter for å holde kontorlokalene dine rene skal det føres på kontogruppe 63 Kostnad Lokaler (og mer spesifikt 6360 Renhold).

Alt du kjøper inn som går med på å yte varer eller tjenester, for eksempel hvis du kjøper inn materiale til å sy klær som du skal selge videre, skal føres på kontogruppe 40. 

For å føre riktig her må du være nøye på å skille mellom hva som er en varekostnad for ditt selskap, og hva som hører til andre kontogrupper.

Vi håper disse tipsene hjelper deg i gang med regnskapet ditt. Du kan få en enda bedre start med våre 7 regnskapstips for ferskinger.

Sjekk også ut denne guiden til alt du må vite om regnskapsføring. God regnskapsføring!

        Array
(
    [0] => WP_Term Object
        (
            [term_id] => 156
            [name] => Regnskap og bokføring
            [slug] => regnskap-og-bokforing
            [term_group] => 0
            [term_taxonomy_id] => 156
            [taxonomy] => category
            [description] => 
            [parent] => 151
            [count] => 53
            [filter] => raw
        )

)
Array
(
    [0] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 53215
            [post_author] => 76
            [post_date] => 2021-08-31 14:06:02
            [post_date_gmt] => 2021-08-31 13:06:02
            [post_content] => 

Du har kanskje hørt begrepene før? Her forklarer vi hva som er forskjellen på skattemessig og regnskapsmessig regnskap.

Når du driver din egen bedrift, er det mange ting du må forholde deg til i tillegg til kjernevirksomheten din. Kanskje fører du regnskapet til bedriften selv? Hvis du driver aksjeselskap, har du mest sannsynlig hørt om skattemessige verdier og regnskapsmessige verdier. 

Skattemessige og regnskapsmessige verdier er mest brukt for deg som leverer Næringsoppgave 2. Dette gjelder alle aksjeselskap og noen få enkeltpersonforetak. Men vet du hva forskjellen på dem er?

Følger forskjellige lover

For å begynne helt enkelt: Et skattemessig regnskap følger skatteloven, mens et regnskapsmessig regnskap følger regnskapsloven

Skatteloven og regnskapsloven har forskjellige måter å beregne verdi på blant annet eiendeler i en bedrift. 

Si at du driver et byggefirma som har kjøpt en gravemaskin. Gjennom flere år vil verdien på gravemaskinen synke. I regnskapet beregner du verdien på gravemaskinen ved å avskrive den

Det er her forskjellen på skattemessig verdi og regnskapsmessig verdi kommer inn i bildet. Skatteloven og regnskapsloven bruker nemlig forskjellige måter å avskrive en eiendel på.

Å avskrive vil si å kostnadsføre kjøpet over en lenger periode og fordele levetiden til eiendelen i regnskapet. Les mer om avskrivning her.

Hva er skattemessig regnskap?

Et skattemessig regnskap brukes i skattemelding, næringsoppgave og eventuelle vedlegg. På grunn av det, er det mest vanlig at bedrifter bruker skattemessig regnskap i det vanlige regnskapet sitt. 

I skattemelding og næringsoppgave gjelder altså skatteloven. Ifølge skatteloven, skal en eiendel avskrives med saldoavskriving. Når du bruker saldoavskriving, avskriver du eiendelen med en fast prosent hvert år. 

Skatteetaten har forskjellige satser for ulike grupper eiendeler. For gravemaskiner og andre anleggsmaskiner, er satsen 20 prosent. Det betyr at basert på skatteloven, blir gravemaskinen verdt 20 prosent mindre for hvert år. 

Slik avskriver du med saldoavskriving

Hva er regnskapsmessig regnskap?

Det regnskapsmessige regnskapet er årsregnskapet som leveres til Regnskapsregisteret. Da er det regnskapsloven som gjelder. 

Når regnskapsloven beregner verdien på en eiendel, brukes lineær avskrivning. Da avskriver du eiendelen med en bestemt sum hvert år. 

Hvilken verdi du avskriver med, avhenger av hvor lenge du selv forventer at gravemaskinen skal vare. Hvis du tror at den skal vare i ti år, deler du kjøpsprisen på ti og avskriver med det beløpet hvert år. 

Slik avskriver du med lineær avskrivning

Vurderer verdien på flere ting i bedriften

Skattemessige og regnskapsmessige verdier brukes som sagt når du skal vurdere verdien på noe i bedriften din. Det gjelder ikke bare eiendeler slik som vi har forklart i dette eksempelet, men også for å beregne verdi på varebeholdning, noen typer fordringer, pensjonsmidler, aksjer og mer. 

Alt står nevnt i Skatteetaten sitt skjema «RF-1217 Forskjeller mellom regnskapsmessige og skattemessige verdier».

Må jeg bruke både skattemessig og regnskapsmessig regnskap?

Hvis du driver en liten bedrift, er det stort sett skattemessig regnskap og avskrivning du må kunne.

De aller fleste enkeltpersonforetak fører et skattemessig regnskap i det daglige. Grunnen til det, er at Næringsoppgave 1 - som de aller fleste ENK leverer - krever at regnskapet er gjort med saldoavskriving. 

Aksjeselskap leverer som regel Næringsoppgave 2. Også i denne næringsoppgaven skal det brukes saldoavskriving, altså et skattemessig regnskap.

Men, AS kan også velge å bruke lineær avskrivning, altså et regnskapsmessig regnskap, i selve regnskapet sitt. Da må du finne forskjellen mellom de skattemessige og regnskapsmessige verdiene når du skal levere skattemelding og næringsoppgave

Det gjør du ved å fylle ut og levere skjema «RF-1217 Forskjeller mellom regnskapsmessige og skattemessige verdier» sammen med skattemeldingen og næringsoppgaven. 

De som har regnskapsplikt, altså AS og et fåtall ENK, bruker stort sett regnskapsmessig regnskap i årsregnskapet som leveres til Regnskapsregisteret. Mange får hjelp av en regnskapsfører med årsregnskapet

Der har du det! Dette er forskjellen på skattemessig og regnskapsmessig regnskap.

[post_title] => Hva er forskjellen på skattemessig og regnskapsmessig regnskap? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hva-er-forskjellen-pa-skattemessig-og-regnskapsmessig-regnskap [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/dette-er-avskrivning/ [post_modified] => 2021-08-31 14:06:03 [post_modified_gmt] => 2021-08-31 13:06:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=53215 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 52800 [post_author] => 74 [post_date] => 2021-06-10 13:33:24 [post_date_gmt] => 2021-06-10 12:33:24 [post_content] =>

Aksjeselskap skal betale skatt av overskuddet sitt på forskudd. Vi forklarer hvordan du finner ut hvor mye du skal betale i forskuddsskatt og hvor ofte det skal gjøres. 

I motsetning til enkeltpersonforetak skilles det mellom eier og selskapet når du driver aksjeselskap. I et enkeltpersonforetak leveres kun en skattemelding, mens du som eier av aksjeselskap skal levere én for selskapet og én for deg som privatperson. 

Hvor mye skatt skal aksjeselskap betale? 

Aksjeselskap skal betale 22 prosent skatt av overskuddet sitt. 

Denne skatten skal betales på forskudd, det vil si før skattemeldingen er sendt inn og du har mottatt skatteoppgjøret. Aksjeselskap skal betale forskuddsskatt to ganger i året, og det betales for året etter overskuddet er opptjent.

Les også: Hva er forskuddsskatt

Når skal forskuddsskatt for AS betales? 

Fristene for forskuddsskatt for aksjeselskap er 15. februar og 15. april. Siden skatten tar utgangspunkt i overskuddet fra fjoråret, slipper du regne ut selv hva du skal betale. Likevel bør du tenke på at hvis inntekten og overskuddet ikke er likt fra år til år, vil du mest sannsynlig enten få restskatt eller skatt til gode.

Ser du at du trenger å justere skatten, kan du gjøre dette med å sende inn skjemaet RF-1097. En annen mulighet er å betale tilleggsforskudd innen 31. mai. Hvis du ser at du kommer til å få mye restskatt lønner det seg å velge en av disse mulighetene for å slippe restskatt og renter. Det er likevel ingen krav om det, men en mulighet for deg som bedriftseier.

Er selskapet ditt nytt og du ikke har noe fjorår å ta utgangspunkt i, skal du også fylle ut skjema RF-1097. Her melder du inn forventet overskudd. 

Hvordan betale forskuddsskatt for aksjeselskap? 

Du vil få en melding av Skatteetaten i januar dett år skatten skal betales. Du får da en innbetalingsblankett med sum, kontonummer og KID-nummer som du skal bruke for betalingen. 

Skatteoppgjør og tilleggsforskudd for aksjeselskap

Etter du har levert skattemeldingen vil du få et skatteoppgjør. Skatteoppgjøret kommer som regel i september. I skatteoppgjøret får du enten restskatt eller så har du betalt inn for mye skatt og har penger tilgode.

Les også: Slik bokfører du skatteoppgjøret

Trenger du et regnskapsprogram å bokføre i? Prøv faktura- og regnskapsprogrammet Conta gratis i 30 dager!

Det er flere måter å se om du vil få restskatt eller tilgode på. En mulighet er å regne ut selv manuelt. Du kan også vente til du fyller ut skattemeldingen din. Da vil du få opp en utregning. Hvis du oppdager at du vil få restskatt, vil det være en fordel å betale tilleggsforskudd innen 31. mai. Da slipper du restskatt og renter.

[post_title] => Hvordan betale forskuddsskatt for AS? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hvordan-betale-forskuddsskatt-for-as [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hvordan-betale-forskuddsskatt-for-enk/ [post_modified] => 2021-06-10 13:33:25 [post_modified_gmt] => 2021-06-10 12:33:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=52800 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 52788 [post_author] => 74 [post_date] => 2021-06-08 10:47:40 [post_date_gmt] => 2021-06-08 09:47:40 [post_content] =>

Innehavere av enkeltpersonforetak betaler skatten sin på forskudd. Vi forklarer hvordan du finner ut hvor mye du skal betale i forskuddsskatt og hvor ofte du skal gjøre det.

Når du har startet eget firma må du selv melde fra til myndighetene om at du skal betale forskuddsskatt. Det gjør du ved å logge inn på Skatteetaten og endre skattekortet ditt

Hva er forskuddsskatt? Les mer her

Siden du og enkeltpersonforetaket telles som en juridisk enhet, leveres alt i en og samme skattemelding. Du skal fylle ut feltene på “Overskudd annen næring” og “Personinntekt fra jordbruk, reindrift, skifter og annen næring” i skattemeldingen din. Du fyller ut samme tall på begge plasser. Det er disse tallene Skatteetaten tar utgangspunkt i når de beregner forskuddsskatten din. 

Hvis du regner med at du vil gå i underskudd første driftsåret, skal du ikke logge inn og endre skattekortet ditt. Dette gjelder for eksempel hvis du ser at du har kjøpt inn så mye utstyr og materialer at du ikke kommer til å tjene penger. Da skal du heller føre underskuddet inn når du leverer skattemeldingen. 

Neste års skattebeløp vil beregnes etter hva bedriften din tjente i fjoråret. Du kan alltids logge deg inn på Skatteetaten og endre, hvis du ser at du kommer til å tjene mer eller mindre enn fjoråret. 

Har du en annen jobb ved siden av enkeltpersonforetaket ditt, skal inntekten fra denne jobben også ligge i skattekortet. Jo mer du tjener, jo mer skal du skatte. 

Les mer om å drive enkeltpersonforetak ved siden av fast jobb.

Hvor mye skal jeg betale i forskuddsskatt? 

Etter at Skatteetaten har mottatt endringene i skattekortet ditt, vil de beregne et forskuddstrekk og sende deg informasjon om hva du skal betale, KID-nummer og kontonummer for innbetaling til innboksen din i Altinn. 

I et ENK skal du skatte på overskuddet ditt. Siden du betaler skatten samme år som du tjener det, kalles det forskuddsskatt. Mange enkeltpersonforetak har ulik inntekt hver måned, og det vil derfor bare være en beregning på hva du forventer å gå i overskudd med.

Hvor mye skatt du skal betale avhenger blant annet av hva inntekten din er totalt, men de fleste ENK skatter mellom 30-45 prosent.

NB! Husk at du kan få skattefradrag på de fleste utgiftene dine så lenge du har dokumentasjon på de. Les mer om skattefradrag.

Når skal jeg betale forskuddsskatt? 

Hvor ofte du betaler forskuddsskatt avhenger av foretaksformen din. Enkeltpersonforetak skal betale forskuddsskatt fire ganger i året, med fire like store innbetalinger. 

Fristene er

Merk at hvis du går glipp av en frist forfaller forskuddsskatten for resten av året med en gang. Rekker du ikke fristen 15. mars forfaller også beløpet for juni, september og desember. 

Lurer du på hvilke frister som gjelder for din bedrift? Se alle frister for næringsdrivende her

Skatteoppgjør for ENK 

Når du skal levere skattemeldingen vil du se om du får restskatt eller har penger tilgode. Dette kalles for skatteoppgjør. Uansett om du får penger tilbake eller skylder penger skal dette bokføres i regnskapet. 

Slik bokfører du skatteoppgjøret i regnskapet ditt

Trenger du et regnskapsprogram? I Conta kan du bokføre på egenhånd og med hjelp av smartteknologi har bokføring aldri vært enklere. Prøv Conta gratis!

Betal tilleggsforskudd hvis du ser du får restskatt

Når du har avsluttet regnskapet for fjoråret og fylt ut skattemeldingen, vil du kunne se om du får restskatt eller ikke. Får du restskatt kan du betale inn et tilleggsforskudd, der du betaler inn det du mangler på forskuddsskatten. Dette er ikke uvanlig å måtte gjøre, ettersom det kan være vanskelig å regne ut nøyaktig hva du kommer til å tjene i løpet av et år.  


Fristen for å betale tilleggsforskudd er 31. mai. Fordelen med å betale tilleggsforskudd er at du slipper renter på kravet hvis du har restskatt. Tilleggsforskudd er kun en mulighet for deg som næringsdrivende, og det er ingen krav om at du betaler det inn. 

Les mer om tilleggsforskudd

[post_title] => Hvordan betale forskuddsskatt for ENK? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hvordan-betale-forskuddsskatt-for-enk [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/skattefradrag-for-enk-og-as/ https://hjelp.conta.no/regnskap/bilag/bokfore-skatteoppgjor/ [post_modified] => 2021-06-08 10:59:01 [post_modified_gmt] => 2021-06-08 09:59:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=52788 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

På tide å bytte ut hjemmelagede fakturaer og bæreposer med kvitteringer?
Opplev hvor mye enklere det kan gjøres med Conta.

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.