Prøv Regnskap fra Conta gratis i 30 dager

6 vanlige regnskapsfeil du bør unngå

Med tid, interesse og grunnleggende kunnskap er det fullt mulig å føre regnskapet selv. Men i begynnelsen er det lett å gjøre noen nybegynnerfeil. Slik unngår du de vanligste feilene.

Kvinne som jobber på PCen og klapper hund
Avatar
Hanne Mørch

Med tid, interesse og grunnleggende kunnskap er det fullt mulig å føre regnskapet selv. Men i begynnelsen er det lett å gjøre noen nybegynnerfeil. Slik unngår du de vanligste feilene.

1. Du kommer for sent i gang med regnskapet

Det er lett å nedprioritere regnskapet, spesielt i oppstarten når du har mye annet å tenke på, men du sparer deg selv mye hodebry ved å finne et regnskapsprogram du liker å jobbe med, og registrere kjøp og salg fortløpende.

Venter du for lenge er det fort gjort å glemme hva som ble kjøpt eller solgt, eller hvor du la kvitteringene. Det er ikke lurt å jobbe i store skippertak – da blir det mye vanskeligere å føre regnskap enn det trenger å være.

Bokføringsforskriften stiller også krav til hvor ofte regnskapet ditt må være oppdatert: Innen alle frister, men senest hver fjerde måned. Hvis regnskapet ditt generelt sett er nokså a jour, er det også mye lettere å overholde fristene.

Ikke gå glipp av en frist, da kan du ende opp med store bøter: å levere Aksjonærregisteroppgaven for sent, for eksempel, fører til bøter på over 1000 kroner per dag.

2. Du tar ikke vare på kvitteringer når du legger ut

Hvis du legger ut for firmaet i starten, må du huske å ta vare på kvitteringene! Med kvitteringene kan du føre kjøpene som penger du som privatperson har lånt til selskapet.

Når selskapet begynner å tjene kan du få igjen pengene skattefritt. Du må huske å få firmaets navn på kvitteringene, og levere utleggsliste når det dreier seg om mindre enn 1000 kroner.

Det er utrolig viktig at du tar vare på alt som viser inntektene og utgiftene til firmaet ditt. Du må ha kvitteringer for å kunne trekke fra skatt og merverdiavgift, og hver kvittering er derfor verdt mye penger for firmaet ditt.

Les også: Hva koster det å miste en kvittering på 1000 kroner?

Pass også på at dokumentasjonen møter kravene til bilag.

Du kan ta bilde av kvitteringene dine og sende kvitteringene rett til regnskapet med en gratis mobilapp hvis du fører regnskap i Conta.

Prøv Conta gratis

Allerede Conta-bruker? Logg inn og prøv gratis.

3. Du fører ikke skattepliktige fordeler på rett måte

Bedriften kan få skattefradrag for alle kostnader forbundet med driften. Men hvis selskapet betaler for noe du også bruker privat, for eksempel mobil eller bil, er det en skattepliktig fordel som du andre ansatte må skatte av privat. 

Dette føres ulikt for ansatte i aksjeselskap og innehavere av enkeltpersonforetak.

For alle som er ansatte i AS, inkludert eiere, må fordelene meldes inn via et lønnssystem slik at ansatte betaler skatt på beløpet og selskapet betaler arbeidsgiveravgift. Når du har kjørt lønn, vil lønnssystemet gi deg en rapport som viser hva som skal føres i regnskapet.

For innehavere av enkeltpersonforetak må fordelen føres direkte i regnskapet, og en del av beløpet skal bokføres slik at det skattes på.

For telefon/internett er det skattepliktige beløpet satt til 4392 kroner per år, uavhengig av hvor mange tjenester bedriften har og hvor mye totalen er på. 4392 kroner skal derfor føres som debet på konto 2068 – den viser at du har fått enten fordeler eller penger privat og skal skatte av dette.

Det samme beløpet skal føres som kredit på konto 7098, en konto du må opprette for å redusere beløpet som bedriften din får skattefradrag på.

Bruk av bil beskattes ulikt basert på om du har elektronisk kjørebok, hvilken verdi bilen har og hvor mye du kjører. Slik fungerer fradrag for bruk av bil

Hvis du, for eksempel, bruker firmabil privat fører du beløpet som debet på konto 2075 som viser at du har fått fordeler eller penger privat, og kredit på konto 7099, som du må opprette for å redusere beløpet som bedriften din får skattefradrag på.

Du må ha dokumentasjon på alt du fører i regnskapet. Du kan, for eksempel, bruke beregningen eller rapporten fra lønnssystemet som bilag.

4. Du fører ikke lønn på riktig måte

Hvis du har ansatte må du føre lønn i regnskapet. Det er noen som da fører utbetaling av lønn rett på konto 5000 Lønn til ansatte.

Men du må faktisk legge ved en lønnsberegning, som viser bruttolønn, nettolønn, skatt og arbeidsgiveravgift. Du kan ikke bare føre lønn, men må gjøre det som kalles å «kjøre lønn», og det bør gjøres i et lønnssystem.

Lønnssystemet vil gi deg en lønnsslipp, tall til a-meldingen du skal levere hver måned og bilag som du kan bruke som dokumentasjon på det du fører i regnskapet.

Hvis du driver et ENK og skal ta ut penger til privat bruk, føres det på 2060 Privat konto, og ikke på 5000 Lønn til ansatte.

For å føre lønn i Conta må du først kjøre lønn gjennom et lønnssystemet og så føre tallene du får inn i regnskapet ditt. Slik bokfører du lønn.

5. Du fører på feil kontogruppe

Å føre på feil konto er ikke så alvorlig, det er flere tilfeller hvor kjøp kan føres på ulike kontoer. Hvis en snekker, for eksempel, kjøper en drill kan det føres på 6500 motordrevet verktøy eller 6510 håndverktøy.

Det viktigste er å bruke sunn fornuft, og å være konsekvent med å føre like kjøp på samme konto.

Kjapt om hvordan regnskapet ditt er satt opp: Alt som skjer i bedriften din skal bokføres på en regnskapskonto. For eksempel så skal penger inn og ut av bankkontoen til bedriften din føres på 1920. I dette eksempelet er:

1 kontoklassen
19 kontogruppen
1920 den spesifikke kontoen

Det viktigste er å bokføre på riktig kontoklasse og helst riktig kontogruppe. Da vil regnskapet ditt stort sett stemme, selv om du ikke har brukt akkurat riktig konto.

Fører du derimot på feil kontogruppe kan det få større konsekvenser for regnskapet ditt.

  • Kjøp av telefon skal ikke føres på kontoen som heter 6900 Telefon. Når du søker på «telefon» blant regnskapskontoene dine vil denne komme opp, men den er altså kun for telefonregninger. I stedet må du føre telefon på en 65 konto, enten 6540 Inventar eller 6559 Andre driftsmateriell.
  • Drivstoff for maskiner som brukes i produksjon skal ikke føres på kontoen som heter «7000 Drivstoff biler». I stedet skal kostnader til slikt drivstoff føres på konto 6200 Elektrisitet, drivstoff, vann til produksjon.
  • Renovasjon skal kun føres på 6320 Renovasjon, vann, avløp o.l., når det er snakk om kommunale avgifter på eiendom som du leier eller eier. Byggefirma som leverer avfall til deponi skal føre det på, for eksempel, 4500 Fremmedytelse og underentreprise, siden bortkjøring av avfall er en tjeneste de leverer til kundene sine, og det da er en varekostnad for firmaet.

Det er lett å ta feil når kontoene har navn som «Telefon» eller «Drivstoff». Den enkleste løsningen er å sette seg inn i hva de forskjellige kontogruppene betyr

I regnskapsprogrammet til Conta kan du gå til INNSTILLINGER > REGNSKAP og deretter KONTOPLAN for å redigere navn og beskrivelsen på kontoene. Vi anbefaler kun å gjøre det dersom du er sikker på hva kontoene skal brukes til, og endringer hjelper deg å føre riktig.

Kontoplanen i Conta er basert på SAF-T standarden, som blir lovpålagt å bruke fra 2020.

6. Du skiller ikke ut varekostnader for selskapet ditt

Denne feilen høres komplisert ut, men betyr egentlig bare at du ikke skiller mellom kostnader knyttet til å produsere varer eller tjenester, og kostnadene som går med til å drive selskapet ditt.

For eksempel: du driver et renholdsfirma og kjøper inn renholdsprodukter. Fordi renholdsproduktene brukes når du leverer tjenester skal det føres på kontogruppe 40 Forbruk av råvarer og innkjøpte halvfabrikata. 

Hvis du derimot kjøper inn renholdsprodukter for å holde kontorlokalene dine rene skal det føres på kontogruppe 63 Kostnad Lokaler (og mer spesifikt 6360 Renhold).

Alt du kjøper inn som går med på å yte varer eller tjenester, for eksempel hvis du kjøper inn materiale til å sy klær som du skal selge videre, skal føres på kontogruppe 40. 

For å føre riktig her må du være nøye på å skille mellom hva som er en varekostnad for ditt selskap, og hva som hører til andre kontogrupper.

Vi håper disse tipsene hjelper deg i gang med regnskapet ditt. Du kan få en enda bedre start med våre 7 regnskapstips for ferskinger.

God regnskapsføring!

        Array
(
    [0] => WP_Term Object
        (
            [term_id] => 156
            [name] => Regnskap og bokføring
            [slug] => regnskap-og-bokforing
            [term_group] => 0
            [term_taxonomy_id] => 156
            [taxonomy] => category
            [description] => 
            [parent] => 151
            [count] => 46
            [filter] => raw
        )

)
Array
(
    [0] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 50584
            [post_author] => 76
            [post_date] => 2020-07-23 11:41:48
            [post_date_gmt] => 2020-07-23 10:41:48
            [post_content] => 

Det finnes noen triks som gjør det enklere å huske hvilken konto du skal bokføre de forskjellige inntektstypene i bedriften din på. Et av dem er å sjekke MVA-satsen på fakturaen. 

Noe av det mange synes er det vanskeligste med å føre regnskapet selv, er å finne ut hvilken regnskapskonto de skal bokføre de forskjellige inntektene og kostnadene på. I denne artikkelen skal vi fortelle mer om hva inntekt er for noe og hvordan du enkelt kan finne ut hvilken konto de forskjellige inntektstypene skal føres på.

Trenger du et enkelt regnskapsprogram til enkeltpersonforetaket eller aksjeselskapet ditt? Conta tilbyr tjenester for fakturering, regnskapsføring og tilbud og ordre i ett og samme system - slik får du full oversikt over alt som skjer i bedriften din. Registrer deg og prøv Conta sitt faktura- og regnskapsprogram gratis i 30 dager

Hva er regnskapskontoer?

Regnskapskontoene hjelper deg med å ha system på bilagene i regnskapet ditt. I Norge følger vi kontoplanen i SAF-T-standarden

Kontoene består av åtte kontoklasser som avgjør hvilke transaksjoner som skal bokføres hvor. De fire hovedgruppene er eiendelskontoer, gjeldskontoer, inntektskontoer og kostnadskontoer

Kontonummer 3200 har for eksempel kontoklasse 3 (første siffer), kontogruppe 32 (første og andre siffer) og kontokode 00 (to siste sifre). Kontoklassen viser at det er en inntektskonto, kontogruppen forteller at det er en konto for omsetning unntatt MVA. Hvis du selger flere varer eller tjenester som er unntatt MVA, kan du dele dem opp og presisere det i kontokoden ved å lage kontoer som heter 3201, 3202 osv.

Les mer om hvordan kontoer fungerer eller last ned en PDF med oversikt over alle kontoklassene

All inntekt til enkeltpersonforetaket eller aksjeselskapet ditt bokføres på en konto som begynner på 3, altså en inntektskonto. Nå skal vi se nærmere på hvordan du finner ut hva som er riktig inntektskonto for det du skal bokføre.

Hva er inntekt?

Definisjonen på inntekt er enkelt og greit inntjening av penger. Det kan være penger du tjener ved å selge varer eller tjenester, men også renter på bankinnskudd, salg av aksjer og obligasjoner eller lignende.

Et annet begrep for inntekt er omsetning. Forskjellen på inntekt om omsetning er at inntekt alltid er trekt fra merverdiavgiften. Når det er snakk om omsetning, kan det være snakk om inntjente penger både inkludert og ekskludert MVA. Tilskudd fra Innovasjon Norge eller andre støtteordninger er en inntekt, men ikke en omsetning du betaler MVA for. Tilskuddet skal derfor bokføres på en inntektskonto i regnskapet, men ikke være med i MVA-meldingen

Når du fører regnskapet ditt i Conta, skiller systemet automatisk merverdiavgiften fra inntekten slik at du slipper å tenke på det når du bokfører. Det sparer deg mye tid og arbeid!

Noen forveksler også inntekt og innbetaling. Enkelt forklart, er innbetaling det du registrerer i regnskapet når du faktisk får betalt. Inntekt og innbetaling kan derfor være samme beløp registrert på samme dato, men det trenger ikke nødvendigvis å være det. Slik registrerer du inntekt og betaling i Conta

Hva er MVA?

Hvilken MVA-sats varen eller tjenesten har, kan hjelpe deg med å finne riktig konto for inntekten i regnskapet.

MVA eller merverdiavgift ble tidligere kalt moms og er en slags skatt du som næringsdrivende samler inn for staten når du selger varer og tjenester. Vi skiller gjerne mellom lav MVA-sats, høy MVA-sats, unntatt MVA og fritatt MVA. 

Den lave satsen er 12 prosent (endret til 6 prosent under koronapandemien i 2020) og den høye er 25 prosent. Dette er de mest vanlige, men det finnes også andre satser for spesielle varer eller tjenester. Et eksempel er salg av rå fisk, som har en MVA-sats på 11,11 prosent. 

Både varer og tjenester som er unntatt og de som er fritatt fra merverdiavgift skal faktureres med 0 prosent MVA. Det er likevel viktig at du skiller mellom disse i regnskapet ditt. 

Når firmaet ditt er unntatt merverdiavgiftsloven, skal du ikke være registrert i Merverdiavgiftsregisteret, og du får heller ikke fradrag på MVA du betaler ved kjøp av varer og tjenester til virksomheten din. Eksempler på bransjer som er unntatt MVA er helsetjenester, undervisning og kultur. 

Selger du derimot tjenester eller varer som er fritatt MVA, skal du fortsatt være registrert i Merverdiavgiftsregisteret og kan få fradrag for MVA på ting du kjøper til bedriften. Bøker, pressen og salg av bruktbil er eksempler på varer og tjenester som er fritatt for MVA. 

Les mer om forskjellen på unntak og fritak av MVA

Du kan bruke MVA-kodene for å finne ut hvilken sats du skal bruke. Noen MVA-koder har samme sats, så hvis du er usikker, anbefaler vi å spørre en regnskapsfører

Slik finner du riktig konto ved hjelp av MVA-satsen

Når du vet MVA-satsen til varen eller tjenesten du har solgt, kan du enkelt bruke tabellen under til å finne ut hvilken konto du skal bokføre inntekten på:

MVA-kodene er nemlig knyttet til bestemte kontoer i regnskapet gjennom SAF-T-standarden. Har du dermed sendt en faktura med 12 prosent MVA, vet du at inntekten skal bokføres på konto 3030 fordi det er den eneste kontoen for inntekter med lav MVA. 

Du kan laste ned oversikten over inntektskontoene slik at du har den tilgjengelig når du fører regnskap. 

Når du fører regnskap i Conta vil systemet automatisk finne riktig konto for deg, basert på MVA-satsen på fakturaen. Dette er en del av jobben med å gjøre regnskapsprogrammet enda smartere og enda enklere for deg å bruke. Spar tid med regnskap fra Conta - prøv det gratis i 30 dager.

[post_title] => Slik velger du riktig inntektskonto når du fører regnskap [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => slik-velger-du-riktig-inntektskonto-nar-du-forer-regnskap [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-saf-t/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/slik-finner-du-kontoene-i-regnskapet/ [post_modified] => 2020-07-23 11:41:50 [post_modified_gmt] => 2020-07-23 10:41:50 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=50584 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 50427 [post_author] => 74 [post_date] => 2020-07-16 12:08:43 [post_date_gmt] => 2020-07-16 11:08:43 [post_content] =>

Når du fører regnskap registrerer du alle transaksjoner i firmaet på ulike kontoer. Egenkapital og gjeld føres på kontoer som begynner på 2.

Kontoklasse 1 og 2 i regnskapet ditt viser hva du eier og hva du skylder. Egenkapital og gjeld hører til i kontoklasse 2 i kontoplanen. Kontoplanen er en oversikt over de ulike kontoene du bokfører alle transaksjonene dine på. Du bokfører for eksempel aksjekapital på konto 2000 og gjeld til leverandør på 2400. Alle i Norge følger standarden for regnskap som kalles SAF-T standarden

Eiendelskontoer bokføres som en positiv verdi, mens gjeldskontoer bokføres som en negativ verdi. Det vil si at totalsummen på eiendelene på den ene siden, og totalsummen på gjelden på den andre siden må være like og gå i null. Slik blir det balanse i regnskapet ditt.  

Kontoklasser fra 3 til 8 er resultatkontoene dine, og de brukes når du fører inntekter og kostnader

LES OGSÅ: Slik finner du kontoene i regnskapet

Egenkapital føres på gjeldskonto

Aksjekapital, egenkapital og private innskudd skal føres på en gjeldskonto. Det kan kanskje ikke virke logisk at penger du setter inn i firmaet ditt blir ført som gjeld, men det blir ansett som et lån fordi dette er penger som eierne kan ha tilgode på et senere tidspunkt. 

Du skal for eksempel sette inn en aksjekapital på minimum 30 000 kroner når du oppretter et aksjeselskap, og da står firmaet skyldig 30 000 kroner til aksjonærene.  

Andre utgifter som skal føres på gjeldskonto 

Har du banklån, leverandørgjeld, skylder penger for offentlige avgifter eller lignende skal det også føres i kontoklasse 2.  

Gjelden deles inn i langsiktig og kortsiktig gjeld. Langsiktig gjeld er for eksempel gjeld du har til en kredittinstitusjon som skal betales over mer enn et år. Kortsiktig gjeld er gjeld som forfaller innen et år, og omfatter leverandørgjeld, gjeld til offentlige myndigheter og å sette av midler til en fremtidig utgift i regnskapet. 

Hvordan bokfører du egenkapital og gjeld i regnskapet? 

Når du skal bokføre egenkapital eller gjeld i regnskapet oppretter du et nytt bilag under menyfanen BILAG. Summen som er gjeld skal føres på konto som starter på 2. 

Si du for eksempel tar opp et lån fra banken, da bokføres det slik i det du mottar lånet og får det innbetalt på konto:

+ 1920 Bedriftskonto med det beløpet som ble satt over til bedriftens konto

+ 8150 Rentekostnader med det beløpet som du betaler banken for etableringsgebyr eller andre gebyrer når du tar opp lånet.

- 2220 Gjeld til kredittinstitusjon med hele beløpet du skylder banken 

Som regel når du tar opp et lån fra banken trekkes du automatisk et beløp en gang i måneden. Etterhvert som du betaler på lånet bør du be om å få en spesifikasjon fra banken på hva man har betalt i renter, avdrag og termingebyr.

Betalingen av avdrag på lån bokføres slik: 

+ 2220 Gjeld til Kredittinsititusjon med avdragsbeløpet

+ 7798 Annen kostnad for termingebyret

+ 8150 Rentekostnad for betalte renter
 
- 1920 Bedriftskonto for hele lånetrekket

Ny på regnskap? Dette trenger du å vite

[post_title] => Hva er gjeldskontoer? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hva-er-gjeldskontoer [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-saf-t/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-inntektskontoer/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-balanse/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-resultat/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-kostnadskontoer-i-regnskapet/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/slik-finner-du-kontoene-i-regnskapet/ [post_modified] => 2020-07-20 08:25:46 [post_modified_gmt] => 2020-07-20 07:25:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=50427 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 50424 [post_author] => 74 [post_date] => 2020-07-16 12:02:05 [post_date_gmt] => 2020-07-16 11:02:05 [post_content] =>

Alle transaksjoner skal registreres på ulike kontoer i regnskapet. Eiendeler føres på kontoer som starter med 1. 

I kontoplanen bokføres eiendeler i kontoklasse 1. Kontoplanen er alle kontoene du kan bokføre transaksjoner på. I kontoklasse 1 kan det for eksempel være en varebil til firmaet ditt som da skal føres på konto 1236 Varebiler, eller hvis du har kjøpt aksjer i et annet selskap skal det på konto 1350. I Norge følger vi regnskapsstandarden SAF-T standarden

Eiendelskontoer bokføres som en positiv verdi, mens gjeldskontoer bokføres som en negativ verdi. Det vil si at totalsummen på eiendelene på den ene siden, og totalsummen på gjelden på den andre siden må være like og gå i null. Slik blir det balanse i regnskapet ditt. 

Kontoklassene som går fra 3 til 8 er resultatkontoene dine, og de brukes når du fører inntekter og kostnader

LES OGSÅ: Slik finner du kontoene i regnskapet

Hva er en eiendel? 

En eiendel kan være eiendom, transportmidler, aksjer, varelager eller penger. Det vil si at du skal føre på kontoklasse 1 hvis du har kjøpt deg aksjer eller en varebil.

Eiendeler kan deles inn i to hovedgrupper: anleggsmiddel og omløpsmiddel.

Anleggsmidler er mer langsiktige og ikke så lett å omsette. Anleggsmiddel kan for eksempel være en bygning du eier, eller en maskin du bruker i arbeidet ditt. Det kan selges, men går under langsiktig eiendel fordi du har kjøpt det med intensjon om å eie det en evig eller over en lang periode. 

Omløpsmiddel er kortsiktige eiendeler, som betyr at det er eiendeler du har en kortere periode, og som du kan selge unna raskt. Et eksempel på en eiendel som går under omløpsmiddel er varelager. Har du en bedrift som selger klær, vil varelageret bli borte i løpet av året og du har fått penger for det du har solgt. Omløpsmidler er ofte en god vei til likviditet, fordi de kan gjøres om til kontakter raskt.  

Hvordan fører jeg kjøp av eiendeler i regnskapet? 

Når du kjøper en eiendel skal den bokføres i regnskapet ditt. I Conta bokfører du dette ved å trykke på BILAG i menyen eller ved å trykke på REGISTRER KJØP på forsiden, når du er logget inn i regnskapsprogrammet. Husk at skal du ha en leverandør må du legge inn navnet på leverandørkontoen selv. 

Når du bokfører en eiendel på velger du en konto som starter med tallet 1. 

Hvis du for eksempel har kjøpt en varebil, bokfører du den slik:

+ Varebil 1236
- Leverandørgjeld 2400 

Og slik når du betaler den: 

+ Leverandørgjeld 2400 
- Bankkonto 1920 

Da har du økt eiendelene med det verdien på varebilen, og redusert eiendeler med pengene du har tatt ut av konto. 

Kjøper du en langsiktig eiendel må den som regel avskrives etterhvert som verdien synker, les mer om avskrivning av eiendeler og hvordan du bokfører avskrivning i Conta

[post_title] => Hva er eiendelskontoer? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => hva-er-eiendelskontoer [to_ping] => [pinged] => https://hjelp.conta.no/regnskap/bilag/slik-bokforer-du-avskrivning/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-balanse/ https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/regnskap-og-bokforing/hva-er-resultat/ [post_modified] => 2020-07-20 08:12:26 [post_modified_gmt] => 2020-07-20 07:12:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://hjelp.conta.no/?p=50424 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

På tide å bytte ut hjemmelagede fakturaer og bæreposer med kvitteringer?
Opplev hvor mye enklere det kan gjøres med Conta.

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.