Registrere betaling

Hvis du ikke benytter deg av KID-nummer (en Conta Pluss-funksjon), må du registrere innbetalinger manuelt etter hvert som kundene betaler.

Hvis du ikke benytter deg av KID-nummer (en Conta Pluss-funksjon), må du registrere innbetalinger manuelt etter hvert som kundene betaler.

Når du ser at en faktura har blitt betalt i nettbanken din, kan du finne frem til fakturaen fra fakturalisten. Klikk på + -ikonet i DETALJER-kolonnen helt til høyre i listen for å registrere innbetalingen.

Pass på du registrerer riktig innbetalingsdato. Den skal være lik som betalingsdatoen på kontoutskriften din. På den måten blir grunnlaget for statistikk, rapporter, og MVA-oppgave helt nøyaktig. Hvis du også bruker Regnskap blir bokføringen blir riktig der også.

Du kan også klikke deg inn på fakturadetaljene og registrere betalingen der. I så fall kan du klikke på REGISTRER BETALING-knappen.

Slette innbetaling

Gjort en feil? Gå til fakturadetaljene og finn SLETT INNBETALING.

Automatisk med KID-nummer

På fakturaer med KID blir betalingen automatisk registrert, kort tid etter at den kommer inn på bankkontoen. For å få automatiske innbetalinger med KID, må du oppgradere til Conta Pluss.

Les mer på Kunnskapssidene: Slik fungerer KID.

Var artikkelen nyttig? like moderate dislike

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.