Conta-kreditt

Betaling i Conta-tjenestene krever Conta-kreditt, et felles system for betaling.

Bruksområdene for Conta-kreditt er automatisk postlegging av fakturaer, som betalingsmiddel for postlegging av purringer og inkassokrav, sending av EHF, og som betalingsmiddel for Conta Pluss. Hver gang du bruker en betalingstjeneste, trekkes en eller flere kreditter fra saldoen.

Slik fungerer det

Under menyfanen INNSTILLINGER og så menypunktet CONTA-KREDITT får du oversikt over hva du har kjøpt. Herfra kan du fylle på kreditt for tjenesten du ønsker. Du må velge type kreditt, og hvis du kjøper Conta-kreditt til brevsending kan du ikke bruke den til å f.eks. opprette inkassosaker med, eller motsatt.

Du kan enten fylle opp kontoen gjennom en sikker betalingsløsning ved hjelp av et betalingskort, eller velge å blir fakturert for kjøpet.

Merk: Conta-kreditten er knyttet til virksomheten du er innlogget på, ikke til den personlige brukerkontoen din.

Du får tilbud om å lagre kortet til neste gang, men Conta lagrer ingen kortdetaljer. De lagres kryptert hos betalingspartneren vår, som har de nødvendige sikkerhetsklareringene fra både VISA og Mastercard. Lagrede kort kan slettes fra innstillingene i Conta-kreditt-menyen når som helst.

Du vil automatisk få mulighet til å kjøpe Conta-kreditt i følgende situasjoner:

  • Når du er innlogget i en av Conta-tjenestene og skal til å utføre en handling som krever betaling (f.eks. automatisk postlegging av faktura/inkassokrav), og det er tomt for kreditt på kontoen din.
  • Når du oppgraderer eller fornyer abonnementet på Conta Pluss.
    Når du som ny bruker registrerer deg som privatperson eller firmafor enkelte abonnementstyper hos Conta Inkasso som krever kortbetaling.

Kvitteringer

Kvitteringer for alle kjøp av Conta-kreditt finner du som PDF-er under menyfanen INNSTILLINGER og deretter menypunktet CONTA-KREDITT. Kvittering kommer også på e-post like etter at at handelen er gjennomført.

Vilkår

Conta-kreditt er gyldig i 24 måneder. Eventuelt restbeløp refunderes ikke ved periodens utløp, ved opphør av abonnement, sletting, utestengelse, eller hvis kontoen avsluttes på andre måter.

Kreditt kan ikke overføres fra en tjenestetype (f.eks. postlegging) til en annen (f.eks. kredittsjekk), eller fra en virksomhet til en annen. Unntak gjelder ved fusjon eller omdanning, eller hvis bruker starter en ny virksomhet med nøyaktig samme eierfordeling som den forrige. Firmaattest og eventuell annen relevant dokumentasjon må legges fram.

Se resten av vilkårene i tilleggsavtalen for Conta Pluss.

Tilbakemelding

NB: Ikke bruk dette skjemaet ved spørsmål til brukerstøtte. Bruk kontaktskjemaet i stedet.