Gi tilgang til andre brukere

Slik kan du gi ansatte, regnskapsførere eller andre som trenger det tilgang til virksomhetene dine i Conta-tjenestene.

VIKTIG: Pass aller først på at du er inn på riktig virksomhet. Dette ser du øverst til høyre på skjermen. Det er denne virksomheten du gir tilgang til. Hvis du ikke finner riktig virksomhet i menyen må du sjekke at du er logget inn med riktig e-postadresse.

For at en bruker skal ha fått tilgang til et firma, må han/hun ha:

  • Registrert firmaet samtidig med at Conta Faktura tas i bruk
  • Lagt til et nytt firma mens han/hun er innlogget
  • Blitt gitt tilgang av en annen bruker som har tilgang til firmaet

Her går vi gjennom det siste punktet.

For å legge til en ny bruker går du først inn på menyfanen INNSTILLINGER. Klikk deg så inn på menypunktene MER > BRUKERE > NY BRUKER. Skriv inn e-posten til vedkommende i rullegardin som dukker opp.

Gi tilgang til ny bruker

Hvis personen allerede er Conta-bruker, er det viktig at du oppgir den samme adressen som personen er registrert med.

Den du inviterer får nå en e-post, og må bekrefte e-postadressen før han eller hun kan ta i bruk tjenesten. Inntil vedkommende har registrert seg vil brukeren deres vise som «invitasjonen er sendt» i listen over invitasjoner. Når brukeren er aktiv vil det stå «aktivert».

Den nye brukeren kommer til et lite skjema der vedkommende må fylle inn navn og passord.
Vi anbefaler at du oppfordrer vedkommende om å følge våre passordanbefalinger: 12 tegn eller flere, og en blanding av tall og bokstaver gjør kontoen sikrere.

Brukeren er nå klar.

NB! Vær oppmerksom på at alle brukere har like rettigheter i Conta-tjenestene. Nye brukere du legger til kan gjøre de samme handlingene som du selv kan utføre, bortsett fra at de selvfølgelig ikke kan endre på dine personlige brukerinnstillinger (e-postadresse, passord osv.).


Ofte stilte spørsmål

Nei, du kan invitere ubegrenset med brukere til hver virksomhet.
E-post kan ta litt tid i noen tilfeller, så be mottakeren om å sjekke igjen om noen minutter. Du kan også slette invitasjonen fra invitasjonslisten og invitere på ny hvis personen fremdeles ikke har mottatt noe. Forsikre deg også om at du har riktig e-postadresse til vedkommende. Hvis du fremdeles har problemer, ta kontakt med oss!

Tilbakemelding

NB: Ikke bruk dette skjemaet ved spørsmål til brukerstøtte. Bruk kontaktskjemaet i stedet.