Gratis webinarer fra Conta - Lær om regnskap, skatt og mye mer!

Hvorfor har en betaling kommet inn i nettbanken uten å bli registrert som betalt i Conta?

Når en kunde betaler med KID sendes det informasjon fra Nets til Conta. Av og til glemmer kunden å bruke KID eller de taster feil KID-nummer. Disse betalingene blir som regel registrert riktig, men av og til kan det feile. Da vil du få opp en beskjed på startssiden i Conta.

Noen ganger kan betalinger som gjøres med KID mellom to kontoer i samme bank skape trøbbel, da får du også varsel i Conta.

Nets kan også få problemer med å sende over informasjon når det brukes gamle betalingsmetoder, for eksempel ved betaling over skranke. Selv om du bruker KID bør du altså sjekke nettbanken din med jevne mellomrom for å se om det har kommet inn noen betalinger som ikke har blitt registrert.

Var artikkelen nyttig? like moderate dislike

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.

Kun levere skattemelding / årsregnskap? Kom i gang med årsoppgjør i Conta!