Gratis webinarer fra Conta - Lær om regnskap, skatt og mye mer!

Kundekort

Kundekortet inneholder all informasjon om enkeltkunder, inkludert hvilke fakturaer du har sendt til kunden og eventuelle notater du har lagret.

Kundekortet inneholder all informasjon om enkeltkunder, inkludert hvilke fakturaer du har sendt til kunden og eventuelle notater du har lagret.

Du finner kundekortet til en kunde ved å klikke på toppmenyen, så KUNDER, og så finner du kunden det gjelder i listen og klikker på KUNDEKORT i kolonnen til høyre.

Navigasjon fra kundeoversikt til kundekort.

Det er viktig å holde informasjonen oppdatert slik at fakturaer kommer til riktig sted, og leveringsadressen stemmer overens med virkeligheten. Husk at du også kan overstyre disse opplysningene hver gang du lager en ny faktura.

Hvis kunden har en annen leveringsadresse enn selve virksomhetsadresse kan du legge til det nederst ved å klikke på «Annen leveringsadresse enn virksomhetens adresse».

Kundeinfo

Det første du ser i kundekortet er basisinformasjonen til kunden, som f.eks. adresse og organisasjonsnummer. Hvis du klikker på FAKTURAER-menypunktet ved siden av KUNDEINFO får du se alle fakturaer, betalte og ubetalte, som er lagret på kunden.

I e-postfeltet for fakturamottak fyller du ut adressen som alle fakturaene skal sendes til, hvis du sender via e-post.

Kontakter og filer

Under KONTAKTER kan du skrive inn nye, samt redigere og slette kontaktpersoner dersom kunden er en firmakunde. Denne knappen finnes kun på bedriftskunder, ikke privatkunder .

Det er fakturamottak-adressen som automatisk blir brukt når du skal lage og sende fakturaer til kunden, men du kan også velge kontaktpersoner som du har lagt til her.

Gjøremål og notater

NOTATER lar deg skrive ned ekstra informasjon om hver kunde.

GJØREMÅL er en praktisk funksjon for å legge inn påminnelser til deg selv, knyttet til kunden. For å få tilgang må du oppgradere til Smart. Når du registrerer et gjøremål kan du velge om du vil bli varslet på e-post på et gitt tidspunkt, eller bare se det forfalte gjøremålet i en liste på startsiden.

Husk å merke gjøremålet som utført når du er ferdig med det! Det gjør du enten ved å gå til detaljene for gjøremålet fra gjøremålslisten på kundekortet, eller i listen over forfalte gjøremål på startsiden.

Du kan også laste opp FILER som hører til kundeforholdet, for eksempel avtaler og kontrakter. Denne funksjonen krever Smart.

Var artikkelen nyttig? like moderate dislike
Relaterte artikler

Abonner på Conta nyhetsbrev

Abonner på nyhetsbrevet fra Conta og hold deg oppdatert på nye funksjoner, samt nyttige tips og triks.